Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

TAS szkoli botswańskich pilotów

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 12 listopada 2013

Przedsiębiorstwo Tactical Air Support z USA zajęło się szkoleniem pilotów sił obrony Botswany.

F-5B, na którym prawdopodobnie szkolili się piloci z Botswany / Zdjęcie: Tactical Air Support

Na początku bieżącego miesiąca grupa pilotów myśliwskich skrzydła lotniczego sił obrony Botswany zakończyła szkolenie z użyciem samolotów F-5B. Co warte uwagi, odbyło się ono na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki.

Wznowieniem nawyków 4 pilotów i wyszkoleniem dwóch instruktorów zajęli się specjaliści z przedsiębiorstwa Tactical Air Suport (TAS). Trening zrealizowano w przestrzeni powietrznej stanu Nevada, w pobliżu cywilno-wojskowego portu lotniczego Reno-Stead.

W ciągu 5 tygodni każdy z Botswańczyków przeszedł 26 h szkolenia teoretycznego, a następnie wykonał 9 lotów w kabinie F-5B. Pomocy w przedsięwzięciu udzieliło lotnictwo Gwardii Narodowej stanu Nevada. Następny etap, polegający na szkoleniu taktycznym, realizowany będzie w Botswanie, także z udziałem instruktorów TAS.

Rząd w Gaborone postanowił nabyć 10 jednomiejscowych CF-116A i 3 dwustery CF-116D (kanadyjska wersja licencyjna Freedom Fightera, oznaczana także jako CF-5), z nadwyżek lotnictwa kanadyjskiego, w połowie 1996. Zostały one zmodernizowane przez Bristol Aerospace i dostarczone do Afryki do końca 1997. Obecnie Botswana dysponuje 10 z nich.

Założone w 2005, prywatne przedsiębiorstwo Tactical Air Support zajmuje się szkoleniem pilotów wojskowych i doradztwem w dziedzinie lotniczego szkolenia taktycznego. Jego flotę stanowią samoloty Northrop F-5B, Embraer EMB 312 Tucano, Aero L-39 Albatros oraz Aermacchi SF-260TP (Aermacchi SF-260 dla Filipin, 2008-05-15) i EMB 314 Super Tucano (Super Tucano dla Afganistanu, 2013-02-28, Pierwsze Super Tucano dla Angoli, 2013-02-01). Dwa ostatnie typy wspomagają szkolenie jednostek specjalnych USA.

We flocie są również lekkie samoloty Money i Cirrus, służące do obserwacji próbnych lotów bezzałogowców. TAS jest także uprawnione do samodzielnego szkolenia z użyciem samolotów Su-27. Kadrę stanowią emerytowani instruktorzy-piloci z US Air Force i lotnictwa US Marine Corps i US Navy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.