Minister obrony Indii potwierdził zainteresowanie zakupem serii okrętów podwodnych typu Sōryū.
W trakcie swojej pierwszej oficjalnej podróży do Japonii, minister obrony Indii, Manohar Parrikar, potwierdził stałe zainteresowanie zakupem co najmniej sześciu okrętów podwodnych typu Sōryū. Przed kilkoma miesiącami władze Indii ogłosiły, że liczą na udział japońskich Mitsubishi Heavy Industries i Kawasaki Shipbuilding Corporation w zapowiadanym programie Project 75I. Zakłada on zakup serii konwencjonalnych OP wyposażonych w układ pędny niezależny od powietrza atmosferycznego oraz zdolnych do przenoszenia i odpalania pocisków manewrujących (Indie czekają na ofertę z Japonii, 2015-02-02).
W walce o indyjskie zlecenie japońska konstrukcja rywalizowałaby m.in. z rosyjskim Rosoboronexportem (Amur 1650), francuskim DCNS (Scorpène), niemieckim HDW (typ 214) i najprawdopodobniej też hiszpańską Navantią (S-80). Nowe okręty mają powstać bezpośrednio w kraju odbiorcy, a za ich budowę odpowiadać będą lokalne stocznie. Od partnera zagranicznego oczekuje się transferu technologii oraz pomocy podczas produkcji i montażu (P-75I nie dla MDL, 2015-03-23).
Podczas wizyty w Japonii minister Parrikar zaprzeczył też, jakoby władze centralne podjęły już decyzję o zakupie japońskich samolotów-amfibii US-2 (Indie zainteresowane japońskim uzbrojeniem, 2014-06-10). Rząd w dalszym ciągu oczekuje informacji o rzeczywistym zapotrzebowaniu Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej Indii) oraz Bhāratīya Taṭarakṣaka (straży wybrzeża) tego typu statkami powietrznymi. Potwierdzono jednak, że samoloty będą powstawać bezpośrednio w kraju. Co więcej, władze centralne mają wyrażać zainteresowanie utworzeniem spółki joint-venture, odpowiedzialnej za promocję konstrukcji w regionie.