Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dozbrojony Eagle

Lotnictwo wojskowe, 17 września 2015

Boeing zaprezentował koncepcję uzbrojenia samolotu myśliwskiego F-15C w większą liczbę pocisków.

Nowa koncepcja modernizacji F-15C zakłada uzbrojenie go w aż 16 kpr p-p i doposażenie w konforemne zbiorniki paliwa / Rysunek: Boeing

Ujawniona przez koncern z Seattle koncepcja, nosząca nazwę 2040C, polega na zabudowaniu nowych belek uzbrojeniowych. Każda z 2 belek pod skrzydłami myśliwca przystosowana jest do przenoszenia 4 kierowanych pocisków rakietowych powietrze-powietrze. Oprócz tego pod kadłubem zabudowane będą 4 belki dla 2 kpr p-p. Kolejna innowacja to konforemne zbiorniki paliwa, zabudowane pod skrzydłem, na boku gondoli silnika.

2040C bazować ma na F-15 Silent Eagle (Przetarg w Korei Pd. zostanie powtórzony, 2013-09-24) i mieć pewne własności stealth. Głównymi elementami jego wyposażenia pokładowego będą radiolokator Raytheon APG-63(v)3 z anteną fazowaną i czujnik termolokacyjny (IRST), umożliwiający przeszukiwanie przestrzeni i śledzenie celów. Dzięki nim podczas walki powietrznej pilot F-15C będzie mógł jako pierwszy wykryć przeciwnika, odpalić pocisk i zestrzelić nieprzyjacielski samolot. Innym nowym urządzeniem ma być układ walki elektronicznej i samoobrony EPAWSS, zaprojektowany przez Northrop Grummana.

Według przedstawicieli Boeinga, przystosowanie F-15C do przenoszenia 16 pocisków powietrze-powietrze jest znacznie lepszym pomysłem niż chowanie ich w komorach wewnątrz kadłuba, jak w przypadku F-15SE. Wprawdzie ostatnie rozwiązanie jest korzystne ze względu na polepszenie charakterystyk stealth, jednak znacznie ogranicza możliwości bojowe samolotu. Natomiast zwiększenie ilości kpr p-p ma dać równe szanse F-15C w przypadku starcia z myśliwcami sił zbrojnych FR lub ChRL, które przenoszą więcej pocisków niż samoloty amerykańskie.

Boeing zamierza zaoferować US Air Force program modernizacji i wydłużenia trwałości użytkowej ponad 200 F-15C, które używane są przez jednostki liniowe i Gwardii Narodowej (Oblot F-16 z zasobnikiem Legion, 2015-07-01, Northrop Grumman ujawnia OpenPod, 2015-06-03). Jednym z jego elementów ma być koncepcja 2040C. Innymi potencjalnymi odbiorcami zmodernizowanych Eagle’i mają być Arabia Saudyjska, Izrael i Japonia. Według analityków Boeinga zmodernizowane F-15C pozostaną w służbie do lat 2040, uzupełniając F-22 Raptor (F-22 w misjach CAS, 2015-09-15, Raptory już są w Europie , 2015-08-29) i wspomagając je w wywalczeniu i utrzymaniu dominacji w powietrzu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra