Wojska lotnicze Australii i Singapuru przeprowadziły pierwsze próby tankowania F-16D przez KC-30A.
Lotnicy Angkatan Udara Republik Singapura (wojsk lotniczych Singapuru) mieli możliwość po raz pierwszy zapoznać się z możliwościami wielozadaniowego transportowca-tankowca KC-30A (Airbusa A330-200 MRTT), należącego do Royal Australian Air Force (królewskich wojsk lotniczych Australii). Obecnie AURS dysponują tankowcami KC-135, które zostaną zastąpione właśnie przez Airbusy MRTT (Oblot MRTT w nowym standardzie, 2016-10-03).
5 października załoga jednego z singapurskich samolotów wielozadaniowych F-16D+ po raz pierwszy pobierała paliwo z KC-30A. W trakcie tygodniowych testów Singapurczycy przeprowadzili 49 kontaktów. Łącznie przetoczono ponad 35 tys. l paliwa, za pomocą sztywnego przewodu podkadłubowego. Każdy kontakt zrealizowano przy innej prędkości i na innej wysokości. Różne były także masy singapurskiego F-16D+.
RAAF mają obecnie na stanie 5 KC-30A, wchodzące w skład 33. squadronu, stacjonującego w bazie Amberley.W 2017 dołączą do 2 kolejne samoloty tego typu. Od września 2011 wylatały one ponad 20 tys. h. Liczba ta została przekroczona 19 października podczas przelotu z bazy lotniczej Yokota w Japonii do Kuala Lumpur w Malezji (KC-30A podaje paliwo C-17, 2016-02-15).