Australijczycy i Amerykanie przeprowadzili próby podawania paliwa z KC-30A dla F-35A.
Na poligonie bazy lotniczej Edwards w Kalifornii przeprowadzono kolejne próby tankowania samolotu wielozadaniowego F-35A Lightning II. Tym razem pobierano naftę z wielozadaniowego transportowca-tankowca KC-30A, należącego do Royal Australian Air Force (królewskich wojsk lotniczych Australii). Niedawno wykonano analogiczne próby z udziałem włoskiego KC-767A (Tankowanie F-35, 2015-08-07).
W trakcie prób jeden z przedseryjnych F-35A (AF-04) pobierał paliwo za pomocą sztywnego przewodu podkadłubowego. Podczas 4-godzinnego lotu zrealizowano 59 kontaktów, w tym 5 mokrych, z przetoczeniem łącznie 19 595 kg paliwa.
Dowódca RAAF, marsz. lotnictwa Leo Davies stwierdził, że próby są kolejnym znaczącym krokiem w rozwijaniu zdolności KC-30A. Flota tankowców jest krytycznym elementem, zapewniającym dotarcie naszych samolotów, ludzi i sprzętu w dowolne miejsce na kuli ziemskiej – podkreślił marsz. Davies (Symulacja tankowania KC-30A, 2015-05-15).
Obecnie RAAF mają na stanie 5 KC-30A, które stacjonują w bazie Amberley. Jeden z samolotów tego typu wspiera lotnictwo sił sojuszniczych w akcjach przeciwko islamistom na terenie Syrii (Pierwsza misja bojowa RAAF nad Syrią, 2015-09-14). W 2018 Australijczycy odbiorą kolejne 2 KC-30A. Pod koniec tego samego roku do jednostek RAAF trafią pierwsze F-35A (JSM dla australijskich F-35, 2015-09-22).