Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Symulacja tankowania KC-30A

Lotnictwo wojskowe, 15 maja 2015

Wojska lotnicze Australii przeprowadziły symulacje przetaczania paliwa pomiędzy dwoma tankowcami KC-30A.

Widok z kabiny załogi KC-30A podczas operacji symulowanego pobierania paliwa od innego samolotu tego typu / Zdjęcie: MO Australii

Przedwczoraj, podczas trzygodzinnego lotu dwie załogi wielozadaniowych transportowców-tankowców KC-30A ze składu Royal Australian Air Force (RAAF, wojsk lotniczych Australii) przeprowadziły symulacje przetaczania paliwa za pomocą przewodu sztywnego. W trakcie próby dokonano 14 kontaktów na sucho (bez podawania nafty). Samoloty leciały na wysokości 7000 m, z prędkością ponad 500 km/h.

Obecnie RAAF mają na stanie 5 KC-30A, eksploatowanych przez 33. squadron. Jednostka stacjonuje w bazie Amberley, w stanie Queensland. Rząd w Canberrze rozważa możliwość zakupienia kolejnych samolotów tego typu (Więcej C-17 i KC-30 dla Australii? , 2014-08-19).

Dotychczas australijskie KC-30A mogły podawać paliwo innym statkom powietrznym (m. in. wielozadaniowym F/A-18) wyłącznie za pomocą elastycznych przewodów paliwowych, umieszczonych w zasobnikach podskrzydłowych. Użycie do tego celu przewodu sztywnego znacznie przyspiesza proces, ponieważ można przetoczyć maksymalnie 4500 l / min. Do pobierania nafty w ten sposób przystosowane są transportowce C-17 Globemaster (Australia zakupi dwa dodatkowe C-17, 2015-04-13).

Niebawem rozpoczną się próby podawania paliwa za pomocą przewodu sztywnego samolotom wczesnego ostrzegania i kierowania E-7A Wedgetail. Metoda ta stosowana będzie również w przypadku samolotów wielozadaniowych F-35A (Drugi australijski F-35A oblatany, 2014-10-05) i patrolowych P-8A Poseidon (Pierwsze australijskie Poseidony, 2014-08-26), które wejdą do wyposażenia RAAF w najbliższej przyszłości.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra