Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Brak części do indyjskich okrętów

Marynarka wojenna, 07 kwietnia 2014

Marynarka wojenna Indii nie jest w stanie przeprowadzać remontów okrętów z powodu braku części zamiennych.

Problem braku części zamiennych przekłada się na efektywność realizacji przeglądów w trakcie eksploatacji okrętów lub remontów będących skutkiem nieprzewidzianych usterek. W przypadku obu głównych dowództw operacyjnych BNS, Wschodniego i Zachodniego, zaległości remontowe wynoszą, odpowiednio 67% i 100% (Wschód) oraz 73% i 92% (Zachód) / Zdjęcie: MO Indii

Problem braku części zamiennych do indyjskich okrętów dotyczy przede wszystkim: niszczycieli rakietowych typów Delhi i Rajput, fregat rakietowych typu Talwar (na zdjęciu INS Trikand), a nawet odkupionego zaledwie przed kilkoma laty okrętu desantowego INS Jalashwa (L41) (ex-amerykańskiego USS Trenton (LPD 14), typu Austin). Przekłada się to na efektywność realizowanych przeglądów i remontów okrętów, nierzadko prowadząc do tego, że te muszą wychodzić w morze z niesprawnymi urządzeniami pokładowymi, co znacznie ogranicza ich rzeczywiste zdolności bojowe.

Kontrola przeprowadzona przez Comptroller and Auditor General (CAG), indyjski odpowiednik Najwyższej Izby Kontroli wykazała, że największe niedobory części zamiennych dotyczą okrętów budowanych bezpośrednio w Rosji lub w Indiach, lecz na podstawie projektów rosyjskich jednostek nawodnych. Co ciekawe, problem ten pojawia się nawet w przypadku stosunkowo nowych, bo przyjmowanych do służby w latach 2003-2013, fregat typu Talwar (INS Trikand przekazana, 2013-07-01).

Brak części zamiennych, a także będące ich następstwem opóźnienia lub całkowite zaniechania remontów, bezpośrednio odbijają się na możliwości eksploatacji okrętów. Zdaniem części komentatorów, zły stan techniczny jednostek, obok braku wyszkolenia oficerów dowodzących i niskiego morale załóg (IIndii problem z kapitanami, 2014-01-27), był jedną z przyczyn ostatniej serii wypadków z udziałem okrętów Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej Indii) (Kolejna kompromitacja BNS, 2014-02-06).

Powyższa teza ma swoje potwierdzenie w fakcie, że do jednego z poważniejszych wypadków na morzu doszło z udziałem fregaty typu Talwar, INS Talwar (F40) (Kolizja INS Talwar, 2013-12-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra