Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Blisko kolizji brytyjskiego OP

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 22 stycznia 2019

Brytyjskie władze potwierdziły, że pod koniec ub.r. mogło dojść do kolejnej kolizji z udziałem atomowego okrętu podwodnego Royal Navy.

W ostatnich latach brytyjskie atomowe OP uczestniczyły w serii wypadków na morzu. Do większości z nich doszło podczas prowadzenia działań operacyjnych z dala od rodzimych wybrzeży. W ich wyniku okręty były wyłączane ze służby na wiele miesięcy, podczas których przechodziły kosztowane naprawy / Zdjęcie: MO Wielkiej Brytanii

Do potencjalnie niebezpiecznego w skutkach zdarzenia miało dojść 6 listopada ub.r. na Morzu Irlandzkim. Jeden z atomowych okrętów podwodnych Royal Navy (królewskiej marynarki wojennej Wielkiej Brytanii) miał przejść w małej odległości od promu pasażerskiego Stena Superfast VII, kursującego między Belfastem w Irlandii a Cairnryan w Szkocji. W chwili zdarzenia brytyjski okręt miał znajdować się na głębokości peryskopowej.

Informację o zdarzeniu mieli przekazać lokalnym mediom przedstawiciele Biura Badania Wypadków Morskich (Marine Accident Investigation Branch, MAIB). Instytucja miała przeprowadzić już wstępne dochodzenie w tej sprawie, podczas którego współpracowała blisko z Royal Navy i właścicielem promu. W jego wyniku postanowiono wszcząć normalne śledztwo, które ma wyjaśnić przyczyny zdarzenia oraz pomóc wyciągnąć wnioski na przyszłość.

Przedstawiciele zarówno MAIB jak i Royal Navy odmówili informacji o tym, który z atomowych okrętów podwodnych uczestniczył w zeszłorocznym incydencie (Powrót HMS Ambush, 2016-08-01; Wypadek HMS Talent, 2015-04-06). Obecnie królewska marynarka wojenna Wielkiej Brytanii dysponuje 10 takimi jednostkami, w tym czterema strategicznymi typu Vanguard (Fundusze na brytyjskie OP, 2018-05-14). Uzupełnia je sześć jednostek przeznaczonych do zwalczania nieprzyjacielskim OP, trzy typu Trafalgar (HMS Trenchant ponownie w służbie, 2016-08-22) i tyle samo typu Astute (Pierwsze zanurzenie HMS Audacious, 2018-01-16).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.