W tegorocznym sezonie letnim, który potrwa do 29 października, grupa Air France-KLM jeszcze bardziej rozbuduje swoją siatkę połączeń.
W pierwszym tygodniu maja oferta KLM powiększy się o nowy kierunek do Stanów Zjednoczonych – 3 razy w tygodniu będzie można polecieć z lotniska Amsterdam-Schiphol do Salt Lake City. A stamtąd, dzięki partnerstwu z Delta Air Lines, w dalsze zakątki USA. Z początkiem czerwca Air France zacznie oferować loty z lotniska Paryż-Orly do Nowego Jorku (JFK). Dotychczas przewoźnik latał tam z innego paryskiego lotniska – im. Charles’a de Gaulle’a (CDG). Loty z Orly mają zapewnić lepsze połączenia z siecią krajową. Do Nowego Jorku Air France będzie latać nadal z CDG. Kolejną nowością w rozkładzie jest wznowienie od 17 kwietnia lotów Air France do Teheranu, a 4 maja KLM uruchomi nowe połączenie Amsterdam-Astana (Nowe destynacje KLM w Europie, 2015-12-22).
Aby lepiej sprostać zapotrzebowaniu na loty do popularnych miast na Zachodnim Wybrzeżu USA, Air France będzie latać do Los Angeles i San Francisco większymi samolotami, z większą liczbą miejsc (70-lecie stewardes Air France , 2016-04-01). Natomiast KLM będzie realizować dodatkowe loty Boeingiem 787 do San Francisco, oferując na tej trasie 9 połączeń tygodniowo, a także dodatkowe połączenia do Los Angeles (w szczycie sezonu do 14 tygodniowo, SkyTeam sojuszem lotniczym roku, 2016-04-04).
Siatka lotów Air France-KLM w Europie powiększy się o 13 tras. Wśród nowości znalazły się: Drezno (od 16 maja), Genua (od 22 kwietnia), Inverness (od 17 maja), Southampton (od 16 maja), Alicante (od 4 lipca), Ibiza − loty sezonowe 4 lipca-27 sierpnia i Walencja (od 23 kwietnia), obsługiwane przez KLM z lotniska Amsterdam-Schiphol, a także Glasgow, otwarte z końcem marca oraz Biarritz, Ajaccio i Calvi obsługiwane przez Air France z lotniska CDG. Ponadto Air France uruchomiły nowe połączenie do Amsterdamu z francuskiego Rennes.
Transavia poszerzy swoją ofertę aż o 36 nowych tras, w tym 18 z Monachium, 13 z Francji (Paryż, Lyon i Nantes) i 5 z Holandii (Amsterdam i Eindhoven). Dobrą informacją dla podróżnych z południa Polski jest fakt, że przez cały sezon letni 2016 KLM oferuje 2 połączenia dziennie na trasie Kraków-Amsterdam. Natomiast od 4 lipca Air France oferować będą sezonowy rejs z Krakowa do Paryża, 4 razy w tygodniu, do 28 sierpnia. Na nowej trasie będą latać wymiennie A318 lub A319 (Letni rozkład lotów z Krakowa, 2016-03-30).
Pod koniec sezonu letniego 2016 Air France będą eksploatować 32 Boeingi 777, wyposażone w nowe, zmodernizowane kabiny we wszystkich klasach. Również samoloty Air France latające w Europie stopniowo wyposażane są w nowe skórzane fotele. Korzystają już z nich pasażerowie 24 A319. Następnie nowe fotele będą zabudowywane w 25 A320.
Do końca października 2016 już 75% floty KLM dalekiego zasięgu będzie wyposażone w klasie biznes w fotele rozkładane na płask. Ponadto w sezonie letnim KLM wprowadzi kolejne Boeingi 787 Dreamliner do swojej siatki połączeń dalekiego zasięgu. Będą one częściowo lub w całości obsługiwać 14 tras do: Abu Zabi, Dubaju, Maskatu, Kairu, Cape Town, San Francisco, Toronto, Rio de Janeiro, Chengdu, Delhi, Hangzhou, Osaki, Szanghaju i Xiamen.