Do lipca 2013, eksport wyrobów tureckiego przemysłu obronnego osiągnął rekordową wartość 781 mln USD. Może to być najlepszy rok w historii, w którym sprzedaż sięgnie 1,5 mld USD.
Kontrakty eksportowe podpisane w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2013 mają o 9% wyższą wartość, niż umowy zawarte w tym samym okresie w poprzednim roku (1,2 mld USD tureckiego eksportu, 2013-01-24). Największy udział mają komponenty do śmigłowców i samolotów, których głównymi odbiorcami są Stany Zjednoczone i państwa powstałe po rozpadzie ZSRR. W dalszej kolejności Turcy dostarczają wozy bojowe (Altay i Anka dla Arabii Saudyjskiej, 2013-04-26), bezzałogowe statki latające (Egipt kupuje 10 bsl Anka, 2012-11-22), okręty i szybkie łodzie (Turecki okręt w Libii po raz pierwszy od 102 lat, 2013-06-20), rakiety i wyrzutnie (IDEX: Cirit dla ZEA, 2013-02-22), broń strzelecką i części do niej (IDEF 2013: Nowości z Azerbejdżanu, 2013-05-08), radiostacje, symulatory, wojskowe systemy informatyczne oraz towary logistyczne.
Tak samo wzrosły nakłady na prace badawczo-rozwojowe, które w tym roku osiągnęły rekordową wartość 722 mld USD. Turcy liczą, że w 2016 wartość produkcji sięgnie 4 mld USD, a eksportu 2 mld USD. Data ta jest związana z zakończeniem wielu programów, które właśnie wówczas będą wdrażane do produkcji seryjnej (Turecki program 5-letni, 2012-03-27, IDEF 2013: MPT dopiero w 2014, 2013-05-08).
Jeszcze bardziej ambitne są plany na najbliższą dekadę. Jak donosi tygodnik Defense News, według Latifa A. Alisa, przedstawiciela tureckiego stowarzyszenia eksporterów przemysłu lotniczego i obronnego w 2023 przedsiębiorstwa tej branży powinny sprzedać za granicę sprzęt za 25 mld USD.