Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kompletowanie napędu dla GCS

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 12 maja 2016

Rolls-Royce dostarczy dieslowskie generatory, który napędzą brytyjskie fregaty rakietowe Typ 26.

Nowe brytyjskie fregaty rakietowe Typ 26 będą napędzane m.in. dieslowskimi generatorami MTU 20V 4000 M53B, a także turbinami gazowymi Rolls-Royce MT30 / Rysunek: Rolls-Royce

BAE Systems, które jest głównym wykonawcą programu Global Combat Ship (GCS), zmierzającym do budowy 8 nowych fregat rakietowych Typ 26 (Dofinansowanie GCS, 2016-03-23), porozumiało się z Rolls-Royce w sprawie produkcji kolejnych elementów układu pędnego okrętów. Producent dostarczy 12 dieslowskich generatorów MTU 20V 4000 M53B o mocy 3015 kW każdy, które posłużą do napędu pierwszych 3 brytyjskich jednostek.

Fregaty rakietowe Typ 26 zostaną wyposażone w kombinowany układ pędny (combined diesel-electric or gas), w którym dieslowskie generatory będą używane do wytworzenia energii elektrycznej, a także napędu okrętów, w chwili, gdy będą szły z prędkością marszową. W sytuacji, kiedy niezbędne będzie nagłe przyspieszenie, uruchomione zostaną turbiny gazowe Rolls-Royce MT30. Kontrakt na ich dostawę zawarto latem 2015.

Rolls-Royce jest jednym z głównych poddostawców w programie GCS. Brytyjskie okręty zostaną też wyposażone m.in. w zintegrowane mostki nawigacyjne Raytheon Anschütz INBS (Mostki nawigacyjne dla GCS, 2015-08-06). Grupa Babcock zaprojektuje i dostarczy systemy kierowania obroną powietrzną fregat, Rohde & Schwarz UK wyprodukuje urządzenia łączności, a WR Davis – elementy instalacji elektrycznej (Nowi podwykonawcy GCS, 2014-06-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.