Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

C-17 Globemaster III na półkę

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 01 sierpnia 2013

Boeing za własne środki wybuduje 12 dodatkowych ciężkich samolotów transportowych C-17A Globemaster III , które będą oczekiwały na przyszłego nabywcę.

Do dnia dzisiejszego Boeing zdobył zamówienia na 264 C-17A, przy czym USAF kupiły 223 maszyny / Zdjęcie: USAF

Z wydanego komunikatu wynika, że obecne zamówienia pokrywają produkcję samolotów C-17 Globmaster III do trzeciego kwartału 2014. Uruchomienie montażu dodatkowych maszyn pozwoli uniknąć konieczności zamknięcia linii produkcyjnej i zwolnień pracowników.

W związku z ograniczeniem budżetu Pentagonu (Amerykańska bieda, 2013-01-17) Boeing liczy głównie na odbiorców zagranicznych, w tym na dotychczasowych klientów z Indii (Umowa o indyjskich C-17, 2011-06-16, Pierwszy indyjski C-17 przekazany, 2013-01-24) i Australii (Ostatni C-17A dostarczony, 2012-11-23). Podpisana umowa z Indiami przewiduje, poza obecnie realizowaną dostawą 10 samolotów, opcję na 6 dodatkowych maszyn. Australia z kolei może zamówić jeszcze jeden lub dwa egzemplarze.

C-17 służą również w Katarze, Kanadzie, Emiratach Arabskich i Wielkiej Brytanii oraz są eksploatowane przez Skrzydło Ciężkiego Lotnictwa Transportowego (Heavy Airlift Wing - HAW) NATO z bazą lotniczą Papa na Węgrzech. Program zarządzany jest przez NATO Airlift Management Agency (NAMA), zaś samoloty zakupione zostały przez grupę 12 państw. Obok Polski w programie uczestniczą: Bułgaria, Estonia, Węgry, Litwa, Holandia, Norwegia, Rumunia, Słowenia oraz Stany Zjednoczone. Dodatkowymi partnerami są Finlandia i Szwecja. Polsce – jako członkowi programu – przysługuje prawo do wykorzystania samolotów przez 150 godzin rocznie (Pierwszy lot C-17 dla Polski, 2009-11-24).

Przedstawiciele Boeinga poinformowali, że wśród potencjalnych nowych klientów są Singapur i Arabia Saudyjska. Niewykluczone, że nowym odbiorcą C-17 będzie także Algieria (Algieria testuje C-17 i A330 MRTT, 2013-05-16). Według niepotwierdzonych informacji, kraj ten zamierza nabyć 6-8 tego typu transportowców, jako następców Ił-76MD/TD. Ze względu na 18-to miesięczny cykl produkcji C-17, część poddostawców już otrzymało zamówienia na elementy samolotów przeznaczonych na półkę.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.