Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Navantia nawiązała współpracę z Cotecmar

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 14 kwietnia 2015

Hiszpańska stocznia nawiązała współpracę techniczną z kolumbijską rządową Cotecmar.

Współpraca Navanti z Cotecmar ma ułatwić ekspansję handlową hiszpańskiego producenta na rynki Ameryki Południowej / Zdjęcie: Navantia

Porozumienie o współpracy technicznej zawarto w zeszły czwartek w Madrycie. Umowa zakłada przede wszystkim przygotowanie wspólnej oferty handlowej dla Armada Nacional de Colombia (marynarki wojennej Kolumbii. Jak wiadomo, Bogotá  wyraża zainteresowanie zakupem serii nowych fregat rakietowych opartych na projekcie hiszpańskich F100 oraz okrętów patrolowych wzorowanych na jednostkach rodziny Avante (na zdjęciu, Navantia szuka szczęścia w Kolumbii, 2015-03-26).

Nowe okręty miałyby być produkowane bezpośrednio w Kolumbii, przy wyraźniej współpracy z lokalnym przemysłem zbrojeniowym i stoczniowym. Hiszpański producent odpowiadałby przede wszystkim za wsparcie techniczne Cotecmar i dostawę wybranych elementów konstrukcji jednostek oraz wyposażenia pokładowego.

Porozumienie z Cotecmar jest kolejnym etapem ekspansji Navantii na rynki Ameryki Południowej. W styczniu Hiszpanie zawarli podobną umowę z peruwiańską rządową Servicios Industriales de la Marina (Navantia spróbuje sił w Peru, 2015-01-28). W planach jest też utworzenie brazylijskiej filii, Navantia Brasil Projetos Navais LTDA (Navantia inwestuje w Brazylii, 2015-01-26).

Warto przypomnieć, że hiszpański producent jest aktywny na rynku południowoamerykańskim od lat. Jednym z najważniejszych projektów realizowanych przez Navantię była budowa dla Armada Nacional da Venezuela (marynarki wojennej Wenezueli) serii okrętów patrolowych typów Guaiquerí (Avante 2200) i Guaicamacuto (Avante 1400, Wsparcie techniczne patrolowców od Navantii, 2015-01-29). Hiszpanie współpracowali też z chilijskimi stoczniami przy budowie, obsłudze i wsparciu technicznym konwencjonalnych okrętów podwodnych typu Scorpène (Wypadek chilijskiego Scorpene, 2014-07-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra