Navantia nawiązała współpracę z peruwiańskim producentem stoczniowym, Servicios Industriales de la Marina. Obaj zamierzają zaoferować teraz swoje usługi marynarce wojennej Peru.
Współpraca obu producentów na ułatwić im walkę o zlecenia ze strony marynarki wojennej Peru. Hiszpańska stocznia wiąże duże nadzieje z zapowiadanymi przez Limę programami zakupowymi (Plany zakupowe Peru, 2014-12-04). Hiszpanie są też zainteresowani planami remontu i modernizacji obecnie eksploatowanych okrętów.
Navantia najprawdopodobniej zaoferuje Limie pomoc przy remoncie i modernizacji sześciu konwencjonalnych okrętów podwodnych typu 209. Peruwiańczycy przeznaczą na ten cel ponad 300 mln USD (1 mld zł). Zainteresowanie Hiszpanów wzbudzają też plany remontu korwet rakietowych typu PR-72P i wsparcia technicznego wiekowych fregat rakietowych typu Lupo (Nowa rola peruwiańskiej fregaty, 2014-02-10).
Hiszpanie zaoferują też najprawdopodobniej usługi wsparcia technicznego pozyskanego latem 2014 ex-holenderskiego okrętu zaopatrzeniowego BAP Tacna (ARL-158) (dawniej HNLMS Amsterdam (A-836), HNLMS Amsterdam sprzedany, 2014-07-18), a także nowych jednostek desantowych typu Makassar.
Porozumienie z Servicios Industriales de la Marina (SIMA) nie jest jedyną próbą wejścia na lokalny rynek podejmowaną przez Hiszpanów. Przed kilkoma dniami informowaliśmy o planach utworzenia brazylijskiej spółki przedsiębiorstwa, Navantia Brasil Projetos Navais LTDA (Navantia inwestuje w Brazylii, 2015-01-26). Navantia liczy na udział w ambitnym programie zakupowym marynarki wojennej Brazylii, który zakłada pozyskanie w najbliższych dekadach m.in. 2 nowych lotniskowców, 4 fregat rakietowych, 46 500-tonowych kutrów patrolowych, 5 pełnomorskich okrętów patrolowych, okrętu zaopatrzeniowego o wyporności 24 tys. t, 2 okrętów desantowych oraz 15 konwencjonalnych i 6 atomowych okrętów podwodnych (Ambitne plany brazylijskiej MW, 2014-12-18).