Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Straty BVS

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 26 lipca 2015

W ciągu ostatnich trzech lat wojska lotnicze Indii utracił wskutek wypadków 20 samolotów bojowych. Największe straty odnotowano w eskadrach eksploatujących przestarzałe MiGi-21 i MiGi-27.

Wojska lotnicze Indii utraciły od 2012 aż 20 samolotów bojowych, w tym 12 wiekowych MiG-21 i MiG-27 / Zdjęcie: MO Indii

Ministerstwo obrony Indii opublikowało najnowsze zestawienie dotyczące liczby wypadków lotniczych z udziałem samolotów bojowych Bharatiya Vāyu Senā (wojsk lotniczych Indii). Od stycznia 2012 do 20 lipca br. indyjskie lotnictwo wojskowe utraciło 20 samolotów myśliwskich i szturmowych. Śmierć poniosło 2 pilotów i co najmniej jeden członek personelu technicznego.

Największe straty odnotowano w eskadrach eksploatujących przestarzałe MiGi-21 i MiGi-27. BVS utraciły 12 samolotów bojowych tych typów, w tym aż 9 w latach 2013-2014. Ponadto, Indie straciły też 5 uderzeniowych SEPECAT Jaguar i 3 wielozadaniowe Su-30MKI (Rozbił się indyjski Jaguar, 2015-06-17; Hindusi nie uziemią Su-30MKI, 2015-05-26; Kolejny wypadek w Indiach, 2015-03-06).

Do największej liczby wypadków z udziałem samolotów BVS dochodziło wskutek usterek technicznych (Fatalny styczeń indyjskiego lotnictwa, 2015-02-05; Problemy z Su-30MKI, 2014-12-19). Władze centralne skrytykowały jakość pracy personelu technicznego w bazach lotniczych i brak wystarczającej liczby części zamiennych. Od lat piętą achillesową BVS pozostaje również przygotowanie merytoryczne pilotów, na co wpływ ma brak odpowiedniej infrastruktury szkoleniowej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra