Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Chińskie plany względem lotniskowców

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 10 stycznia 2019

ChRL potrzebuje co najmniej trzech lotniskowców, aby chronić swoją linię brzegową długości 18 tysięcy kilometrów. Poza tym nasza gospodarka poszukuje współpracy, a nasze interesy za granicą rosną. Wszystko to wymaga od nas wysłania sił wojskowych na dalekie morza w celu ochrony [tych interesów]. W tych okolicznościach potrzebujemy co najmniej trzech lotniskowców. Oczywiście, w zależności od rozwoju gospodarczego, moglibyśmy prawnie zwiększyć ich liczbę – stwierdził  Zhang Junshe, członek Instytutu Badawczego Marynarki Wojennej Armii Ludowo-Wyzwoleńczej ChRL.

Do 2030 Chiny mają dysponować 6 lotniskowcami / Zdjęcie: MO ChRL

Chiny mają obecnie tylko jeden operacyjny lotniskowiec, Liaoning (odkupiony od Ukrainy i przebudowany ciężki krążownik lotniczy Wariag). Druga jednostka tej klasy, oznaczona jako Typ 001A, przechodzi obecnie próby morskie i ma wejść do służby jesienią tego roku (Testy chińskiego lotniskowca, 2018-05-13).

Od dłuższego czasu Pekin potwierdza ambicje panowania na morzach i oceanach, ale nie może ich zrealizować ze względu na niewystarczającą ilość lotniskowców. Dla porównania – US Navy ma obecnie w służbie 11 jednostek tej klasy, a Francja, Indie, Rosja i W. Brytania – po jednej (Przegląd remontowy USS George H.W. Bush, 2019-01-08, Uruchomiono silniki HMS Prince of Wales, 2018-11-27, Zakończono modernizację Charles de Gaulle, 2018-11-08). Wraz z rozwojem swoich zdolności wojskowych w ostatnich latach, ChRL stara się potwierdzić swoje roszczenia do Morza Południowochińskiego i powstrzymywać wszelkie niepodległościowe tendencje Tajwanu.

W listopadzie 2018 anglojęzyczna gazeta China Daily, powołując się na państwową agencję informacyjną Sinhua, poinformowała, że Państwo Środka rozpoczęło budowę trzeciego i czwartego lotniskowca Typ 002. Będą to okręty znacznie większe, o wyporności 85 tys. t, wyposażone w atomowy zespół napędowy i katapulty startowe.

Ministerstwo obrony nie potwierdziło tej informacji, podobnie jak innej, dotyczącej kolejnych lotniskowców. Światowe media twierdzą, że w stoczni w Szanghaju budowany jest kolejny okręt tej klasy, Typ 003, z pokładu którego mają operować m.in. bojowe bezzałogowe statki latające.

Chińskie źródła donoszą, że do 2030 WM AL-W ma dysponować 6 lotniskowcami, z których 4 będą wchodzić w skład lotniskowcowych grup bojowych, Nie będziemy atakować innych krajów, ale Chińczycy obawiają się, że ich kraj zostanie ponownie zaatakowany, więc głównym powodem, dla którego wzmacniamy naszą obronę, jest zapewnienie naszego bezpieczeństwa – podkreślił Zhang Junshe (Chiny i Rosja – w pogoni za własnymi F-35B, 2018-11-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.