Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indonezyjskie T-50i przyjęte do służby

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 18 lutego 2014

Indonezja odebrała ostatnie samoloty szkolenia zaawansowanego T-50i Golden Eagle, tym samym oficjalne przyjmując je do służby.

Indonezyjskie T-50i zostały zakupione w odmianie samolotu szkolenia zaawansowanego, jednak Dżakarta zapowiedziała już ich przystosowanie w przyszłości do roli samolotu szkolno-bojowego, TA-50. Nic zatem dziwnego, że piloci TNI–AU, przygotowujący się do lotów na nowych statkach powietrznych, ćwiczyli je na obu modelach Golden Eagle / Zdjęcie: India Times

Ostatnie z serii 16 samolotów T-50i zostały przekazane Tentara Nasional Indonesia Angkatan Udara (wojskom lotniczym Indonezji) w styczniu. Z kolei pod koniec minionego tygodnia, zostały oficjalnie przyjęte do służby. Związana z tym uroczystość odbyła się na terenie portu lotniczego Halim Perdanakusumah w Dżakarcie, a uświetniła ją obecność prezydenta kraju, Susilo Bambanga Yudhoyono (na zdjęciu).

Dostawy samolotów szkoleniowych rozpoczęły się we wrześniu zeszłego roku (Indonezja odbiera pierwsze T-50i, 2013-09-13). Ich zakończenie w styczniu oznacza, że producent, południowokoreańskie Korea Aerospace Industries, zmieścił się w wyznaczonym terminarzu.

T-50i zostały zamówione w 2011 za 400 mln USD (1,2 mld zł) (Indonezja kupiła T-50, 2011-05-27). Umowa była zarazem pierwszym porozumieniem eksportowym dotyczącym południowokoreańskiego naddźwiękowego odrzutowca. Indonezyjskie samoloty szkoleniowe zostały podporządkowane 15. eskadrze TNI–AU, stacjonującej na terenie Iswahyudi Air Force Base, zlokalizowanej w pobliżu Surabaya na południu kraju.

Po zakończeniu dostaw T-50i, KAI skoncentruje się teraz na realizacji porozumienia o sprzedaży 24 samolotów T-50 Al Quwwa al Jawwiya al Iraqiya (wojskom lotniczym Iraku) (Irak kupił T-50, 2013-12-12). Dostawy wartych 1,1 mld USD (3,3 mld zł) statków powietrznych ruszą w październiku 2015 i zakończą się w ciągu roku.

Kolejnym celem KAI będzie teraz Tajlandia, gdzie Kong Thab Akat Thai zamierzają zakupić 16 odrzutowych samolotów szkolno-bojowych (Tajlandia kupi samoloty szkolno-bojowe?, 2014-01-26). W przypadku tego państwa problemem dla Koreańczyków może okazać się nie tylko sama konkurencja, najprawdopodobniej w postaci BAE Systems (Hawk), Aero Vodochody (L-159 ALCA), Alenia Aermacchi (M-346 Master) i Hongdu (L-15), ale także destabilizacja wewnętrzna państwa, będąca następstwem wielomiesięcznych protestów przeciwko obecnej ekipie rządowej, kierowanej przez premier Yingluck Shinawatrę (Kryzys polityczny zagrozi tajskim zbrojeniom?, 2014-01-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.