Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot S-97

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 23 maja 2015

22 maja Sikorsky dokonał oblotu prototypu śmigłowca S-97. Wiropłat zbudowany jest w układzie z przeciwbieżnymi wirnikami nośnymi i śmigłem pchającym.

Oblot śmigłowca Sikorsky S-97 zrealizowano w należącym do przedsiębiorstwa Development Flight Center w West Palm Beach na Florydzie

Oblot śmigłowca Sikorsky S-97 zrealizowano w należącym do przedsiębiorstwa Development Flight Center w West Palm Beach na Florydzie (Sikorsky prezentuje Raidera, 2014-10-03). W trakcie pierwszego, godzinnego lotu piloci doświadczalni Bill Fell i Kevin Bredenbeck wykonali 3 starty i lądowania oraz sprawdzali własności pilotażowe wiropłatu podczas wznoszenia i lotu z małą prędkością (ok. 20 km/h) do przodu, do tyłu i na boki.

Wkrótce Sikorsky zamierza przeprowadzić bardziej zaawansowane próby w locie, aby zademonstrować zdolności S-97 do wykonywania misji rozpoznawczych, szturmowych, wsparcia oddziałów naziemnych oraz współdziałania z jednostkami specjalnymi.

W trakcie pierwszego, godzinnego lotu piloci doświadczalni Bill Fell i Kevin Bredenbeck wykonali 3 starty i lądowania oraz sprawdzali własności pilotażowe wiropłatu podczas wznoszenia i lotu z małą prędkością

Program rozwoju nowego śmigłowca, zbudowanego w układzie z przeciwbieżnymi wirnikami nośnymi i śmigłem pchającym, rozpoczął się we wrześniu 2010. W całości został sfinansowany przez Sikorsky’ego oraz 53 kooperantów. Do końca 2015 przedsiębiorstwo ma zmontować drugi prototyp wiropłatu.

Rozwiązania konstrukcyjne S-97 były wcześniej sprawdzone w demonstratorze technologii X2 (Ostatni lot X2, 2011-07-19). Układ napędowy nowego śmigłowca ma umożliwić mu rozwinięcie prędkości przelotowej ponad 400 km/h, z uzbrojeniem na podwieszeniach zewnętrznych i do 500 km/h w przypadku przenoszenia uzbrojenia wyłącznie w komorach wewnętrznych.

Program rozwoju S-97, zbudowanego w układzie z przeciwbieżnymi wirnikami nośnymi i śmigłem pchającym, rozpoczął się we wrześniu 2010. W całości został sfinansowany przez Sikorsky’ego oraz 53 kooperantów. Do końca 2015 przedsiębiorstwo ma zmontować drugi prototyp wiropłatu / Zdjęcia i film: Sikorsky

S-97 był proponowany armii amerykańskiej jako następca wyeksploatowanych śmigłowców rozpoznawczych Bell OH-58D Kiowa Warrior oraz wiropłat przeznaczony do wsparcia działań specjalnych. US Army skłania się do wykorzystania do tego celu bojowych AH-64D wraz z bsl RQ-7 Shadow jako rozwiązanie przejściowe (Pierwsza eskadra uderzeniowo-rozpoznawcza, 2015-03-18). Nadal jednak zgłasza zapotrzebowanie na załogowy śmigłowiec rozpoznawczy. Obecnie, ze względów ograniczeń budżetowych, na rozpoczęcie takiego programu nie chce zgodzić się Pentagon.

Doświadczenia uzyskane przy opracowaniu demonstratora X2 są obecnie wykorzystywane także w projekcie bardzo szybkiego śmigłowca JMR TD (Joint Multi-Role Technology Demonstrator) dla US Army. Jest on realizowany wspólnie przez przedsiębiorstwa Sikorsky i Boeing (Nowy śmigłowiec na bazie X2, 2013-03-01). Powstała w ramach tych prac konstrukcja doświadczalna będzie traktowana jako baza dla docelowego statku powietrznego opracowanego w ramach programu FVL (Future Vertical Lift), czyli następcy używanych przez US Army śmigłowców wielozadaniowych UH-60 Black Hawk i uderzeniowych AH-64 Apache.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.