Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Sao Paulo utrzymany w linii

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 29 września 2016

Program modernizacji lotniskowca NAe São Paulo nie jest zagrożony, mimo problemów finansowych resortu obrony.

Dowództwo brazylijskiej marynarki wojennej zapewnia, że chwilowe problemy budżetowe ministerstwa obrony nie wpłyną na plany modernizacji i wydłużenia trwałości użytkowej lotniskowca NAe São Paulo / Zdjęcie: MO Brazylii

W Brazylii kontynuowany jest przegląd naprawczy i modernizacja lotniskowca NAe São Paulo (A12, ex-francuskiego Foch (R99), typu Clemenceau, Modernizacja NAe Sao Paulo, 2015-07-08). Prace prowadzone są w Arsenal de Marinha do Rio de Janeiro. W ich wyniku trwałość użytkowa okrętu powinna zostać wydłużona o 15 lat. Jednostka ma pozostać w linii do lat 2030.

W prace nad NAe São Paulo zaangażowano głównie brazylijskie przedsiębiorstwa zbrojeniowe, w tym Embraera. Udział w przedsięwzięciu bierze też francuska grupa stoczniowa DCNS, która odpowiada m.in. za naprawę układu napędowego.

W ostatnich latach pojawiła się obawa, że program modernizacji NAe São Paulo zostanie znacznie ograniczony lub nawet zawieszony ze względu na problemy finansowe resortu obrony (Brazylia planuje wzrost budżetu obronnego, 2016-09-18; Problemy finansowe brazylijskiego lotnictwa , 2016-08-05). Przed kilkoma dniami dowódca Marinha do Brasil (marynarki wojennej Brazylii), adm. Eduardo Leal Ferreira, zapewnił jednak że prace modernizacyjne na lotniskowcu w dalszym ciągu znajdują się na liście priorytetów brazylijskiej floty, podobnie jak program zakupu nowych okrętów podwodnych (Kolejne opóźnienie Prosub?, 2016-01-22) i korwet rakietowych (Brazylia wybiera Sea Ceptor, 2014-12-01). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.