Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy samolot irański

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 23 listopada 2014

Iran ujawnił projekt nowego samolotu szkolno-bojowego – Borhan. Jego koncepcja nawiązuje do rosyjskiego Jaka-130.

Makieta samolotu szkolno-bojowego Borhan. Jest on prawdopodobnie stworzony na bazie lekkiego samolotu szturmowego HESA Shafaq

Agencja Mashregh News, związana z Korpusem Strażników Rewolucji Islamskiej, ujawniła zdjęcia makiety samolotu szkolno-bojowego Borhan. Według agencji, zaprojektowano go na bazie lekkiego samolotu szturmowego HESA Shafaq. Różni się od niego m.in. zastosowaniem pojedynczego usterzenia pionowego.

Borhan ma być napędzany silnikiem o ciągu 15 tys. kN. Samolot ma rozwijać prędkość Ma0,65. Masa pustego ma wynosić 2800 kg, a udźwig 1200 kg. Zasięg obliczeniowy wynosi 1800 km.

Ujawnione zdjęcia są dość nieostre. Jednak łatwo ocenić, że projekt jest oparty na koncepcji rosyjskiego Jaka-130 / Zdjęcie: Mashregh News

Ujawnione zdjęcia są dość nieostre. Jednak łatwo ocenić, że projekt jest oparty na koncepcji rosyjskiego Jaka-130 (12 Jaków-130 dla grupy akrobacyjnej WWS, 2014-02-11; Jaki-130 dla Bangladeszu, 2014-01-30; Białoruś kupuje Jaki-130, 2012-12-18; Kolejne Jaki-130 dla WWS, 2012-10-07), na bazie którego powstały wcześniej inne samoloty – włoski M-346 (Początek szkolenia na T-346A, 2014-10-08; Singapurskie Mastery w komplecie, 2014-09-05; Pierwsze Lavi dostarczone, 2014-07-10; Podpisanie umowy na M-346 dla Sił Powietrznych , 2014-02-27) i chiński L-15 (Chińskie L-15 dla Ukrainy?, 2014-11-14). Pod makietą podwieszono kopie amerykańskich pocisków kierowanych AIM-9 Sidewinder i AGM-65 Maverick.

Nieoficjalne źródła mówią o wsparciu projektantów irańskich przez specjalistów rosyjskich. Ocenia się, że projekt ma małe szanse realizacji. By je zwiększyć, Teheran poszukuje partnera zagranicznego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.