Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dobry rok Emirates

Lotnictwo cywilne, 05 stycznia 2016

Linie lotnicze Emirates podsumowały 2015, który był 30. rokiem obecności przewoźnika na rynku.

W 2015 Emirates powiększyły swoją flotę o 15 Airbusów A380, 10 Boeingów 777-300ER (na zdjęciu) i 1 Boeinga 777 Freighter, dysponując na koniec roku 246 samolotami / Zdjęcie: Emirates

2015, który był 30. rokiem obecności Emirates na rynku, obfitował w przełomowe wydarzenia związane z flotą i siatką połączeń oraz inicjatywami na rzecz podniesienia jakości podróży. Od stycznia 2015 Emirates przewiozły ponad 51,3 mln pasażerów, czyli o 9% więcej niż w tym samym okresie w poprzednim roku kalendarzowym. W minionym roku przewoźnik wykonał 186 tys. lotów, średnio 3,6 tys. tygodniowo, pokonując łącznie ponad 824 mln km.

W 2015 znacząco rozwinęliśmy działalność w wyznaczonym przez nas kierunku mimo konfliktów regionalnych, niekorzystnej sytuacji na rynku walutowym i utraty poczucia bezpieczeństwa przez przedsiębiorstwa i konsumentów na wielu rynkach na całym świecie. Nasz sposób myślenia w połączeniu ze strategią rozwoju floty i siatki połączeń ochroniły nas przed tymi trudnościami i pozwoliły maksymalnie wykorzystać nadarzające się okazje – powiedział prezes linii Emirates, Tim Clark, podsumowując ubiegłoroczne osiągnięcia.

Przez 30 lat działalności linie Emirates zawsze koncentrowały się na najważniejszych elementach swojej strategii: wydajnej flocie, działalności z wykorzystaniem strategicznego położenia i infrastruktury Dubaju, doskonałej ofercie produktów i usług dla naszych klientów oraz zatrudnianiu i zatrzymaniu najlepszych pracowników z całego świata. W dalszym ciągu będziemy wykorzystywali nasze atuty, wyznaczając nowe cele i wzorce zarówno dla naszej firmy, jak i całej branży – dodał Clark.

W 2015 Emirates powiększyły swoją flotę o 15 Airbusów A380, 10 Boeingów 777-300ER i 1 Boeinga 777 Freighter, dysponując na koniec roku 246 samolotami (Setny Boeing 777-300ER dla Emirates , 2014-10-30). W bieżącym roku przewoźnik zamierza wycofać 26 samolotów. Po tym, gdy we wrześniu 2015 jednego dnia flota przewoźnika powiększona została o 2 Boeingi 777-300ER i Boeinga 777F, liczba samolotów 777 odebranych przez Emirates wzrosła do 150. W rekordowej dostawie znalazł się również A380, umacniając pozycję przewoźnika jako największego operatora zarówno A380, jak i Boeingów 777 na świecie (Cztery nowe samoloty dla Emirates , 2015-09-04).  

W 2015 przewoźnik rozszerzył swoją siatkę do 150 kierunków (150 destynacji Emirates, 2015-12-18, Boeing 777-300ER Emirates w Warszawie, 2015-11-17) w 80 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji, otwierając 6 nowych połączeń pasażerskich: na Bali, do Multanu, Orlando, Meszhedu, Bolonii i portu Sabiha Gökçen w Stambule oraz 3 połączenia cargo do Ouagadougou (Burkina Faso), Columbus (Stany Zjednoczone) i Ciudad del Este (Paragwaj). W sierpniu przewoźnik ogłosił plany otwarcia połączenia do Panamy, które nastąpi 1 lutego 2016. Będzie to najdłuższy na świecie pasażerski lot bezpośredni (17 h 35 min), a Panama zostanie pierwszym miastem obsługiwanym przez Emirates w Ameryce Środkowej (17-godzinne loty Emirates , 2015-08-14). 

30 marca nastąpi inauguracja codziennego połączenia z Dubaju do portów lotniczych Cebu i Clark na Filipinach. Będzie je obsługiwał dwuklasowy Boeing 777-300ER Emirates, który oferuje 42 miejsca w klasie biznes i 386 foteli w klasie ekonomicznej. Ponadto w luku bagażowym samolot zdoła przewieźć 14 t cargo.

W 2015 linie zwiększyły liczbę miast obsługiwanych przez A380 do 36. Dwupokładowe samoloty Emirates zaczęły latać do Perth, Düsseldorfu, Madrytu i Kopenhagi. Ponadto przewoźnik wprowadził dodatkowe połączenia A380 na 9 innych trasach na całym świecie. Linie planują powiększyć flotę ponad dwukrotnie do 2020. Obecnie Emirates oczekują na dostawę 258 samolotów o wartości 122 mld USD (527  mld zł) wg cen katalogowych.  

Emirates przeznaczają ponad 20 mln USD (ponad 80 mln zł) rocznie na instalację i obsługę urządzeń łączności pokładowej, które zapewniają dostęp do bezprzewodowego internetu w trakcie lotu. Tylko w 2015 z połączenia Wi-Fi na pokładach samolotów Emirates skorzystało ponad 4 mln pasażerów, co świadczy o dużym zapotrzebowaniu na usługi telekomunikacyjne w trakcie podróży.

Także w ubiegłym roku Emirates ogłosiły zawarcie historycznej, wartej 9,2 mld USD (ok. 37 mld zł) umowy z Rolls-Royce’m na dostawę silników Trent 900 do 50 Airbusów A380 i wykupienie długoterminowego pakietu obsługowego TotalCare (Trenty 900 dla A380 Emirates, 2015-04-20). W listopadzie 2015 linie podpisały wartą 16 mld USD (ponad 64 mld zł) umowę OnPoint Solution z GE Aviation na okres 12 lat, która obejmuje obsługę, naprawy i przeglądy naprawcze silników GE9X, które będą zasilały flotę 150 Boeingów 777X (Wybrano partnerów w programie GE9X, 2014-07-11). To największa umowa tego typu w historii Emirates i największe zamówienie na silniki do samolotów komunikacyjnych w historii GE Aviation.

W marcu Frontier Economics opublikował raport, według którego w l. 2013 i 2014 Emirates wygenerowały 6,8 mld euro (ponad 29 mld zł) PKB państw Unii Europejskiej, utrzymując ponad 85 tys. miejsc pracy. Na podstawie analizy międzynarodowego ruchu lotniczego Frontier stwierdził również, że Emirates oferują 220 unikalnych połączeń, których nie obsługuje żaden inny przewoźnik.

Z kolei Narodowa Rada Stosowanych Badań Ekonomicznych w Indiach szacuje, że Emirates przynoszą ponad 848 mln USD (ok. 3,7 mld zł) PKB tego kraju, utrzymując ponad 86 tys. miejsc pracy i wytwarzając niemal 1,7 mld USD (7,3 mld zł) przychodów z obrotu zagranicznego.

Emirates zwiększyły w minionym roku swoje zaangażowanie w ochronę środowiska, nawiązując współpracę z United for Wildlife, organizacją zrzeszającą największe na świecie fundacje działające na rzecz przyrody, w zakresie zwalczania nielegalnego handlu zwierzętami. Przewoźnik ozdobił dwa Airbusy A380 specjalną kalkomanią z wizerunkami zagrożonych gatunków, aby zwrócić uwagę całego świata na ten problem (Emirates pomagają dzikim zwierzętom, 2015-11-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.