Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Próby haka dla F-35A

Lotnictwo wojskowe, 13 maja 2016

W bazie US Air Force Edwards rozpoczęto próby awaryjnego lądowania samolotu F-35A z użyciem haka.

Hak do awaryjnego lądowania, zabudowany w F-35A, jest urządzeniem jednokrotnego użytku / Zdjęcie: USAF

Jak wiadomo hak do lądowania, który zaczepia o liny rozciągnięte na pokładzie lotniskowca, jest standardowym wyposażeniem większości samolotów operujących z okrętów tej klasy. Z tego powodu zabudowano go także w F-35C Lightning II, który wejdzie do wyposażenia eskadr stacjonujących na lotniskowcach US Navy. Hak samolotu pokładowego może być używany wielokrotnie (F-35C zrzuca JSOW, 2016-04-04, F-35C ląduje na lotniskowcu, 2014-11-04).

Natomiast samoloty wojsk lotniczych używają haka do lądowania awaryjnego w przypadku uszkodzenia hamulców, problemów ze sterowaniem kierunkowym lub gdy długość drogi startowej jest niewystarczająca do bezpiecznego lądowania. Z tego powodu haki zabudowane w samolotach wojsk lotniczych są urządzeniami jednorazowego użytku. Liny hamujące systemu awaryjnego lądowania, rozciągnięte w poprzek drogi startowej, są krytycznym elementem infrastruktury każdego lotniska przystosowanego do operowania z niego statków powietrznych NATO (Kopenhaga wybiera F-35, 2016-05-12, F-35A będą stacjonować na Alasce, 2016-04-05).

Obecnie w bazie US Air Force Edwards w Kalifornii trwają próby eksploatacyjne haka do lądowania zabudowanego w jednym z przedseryjnych samolotów wielozadaniowych F-35A Lightning II (AF-04). Podczas pierwszych testów sprawdzano jego działanie przy lądowaniu z prędkością ponad 330 km/h. Zakończenie prób nastąpi latem br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.