Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Izrael potrzebuje więcej pojazdów bezzałogowych

Wojska lądowe, 04 czerwca 2014

Siły zbrojne Izraela zamierzają wprowadzić do służby w najbliższym czasie nowe modele bezzałogowych pojazdów terenowych, używanych w wojnie asymetrycznej.

Bezzałogowe Guardian zostały wyposażone w szeroki zestaw optoelektronicznych urządzeń obserwacji i analizy otoczenia, w tym m.in. dookólne kamery dzienne. Pojazdy pracują w trybie zdalnym lub automatycznym, w tym drugim przypadku poruszając się przeważnie po pierwotnie zaprogramowanych trasach. W reakcji na wykryte zagrożenie, np. próbę nielegalnego przekroczenia granicy lub przemytu, mogą skontaktować się za pomocą łączy radiowych z obsługującymi ich żołnierzami lub też samodzielnie dokonać interwencji, m.in. przy użyciu sygnalizacji akustycznej / Zdjęcie: MO Izraela

Bezzałogowe pojazdy i statki latające (Kochav zamiast Hermesa, 2014-03-20) odgrywają ważną rolę w prowadzonej przez Izraelczyków walce z ekstremistami islamskimi, powiązanymi m.in. z Hezbollahem (Hezbollah aktywny na Wzgórzach Golan, 2014-03-05). Ich użycie pozwala na zwiększenie efektywności zbierania informacji wywiadowczych, a także na zmniejszenie zagrożenia życia i zdrowia izraelskich żołnierzy.

W najbliższym czasie, siły zbrojne Izraela wprowadzą do służby trzy nowe modele pojazdów tego typu. Ich zadaniem będzie m.in. patrolowanie obszarów przygranicznych, wyręczając w tych zadaniach zwykłych żołnierzy, narażonych na ostrzał ogniem moździerzowym lub rakietowy, a także rozpoznanie najbliższego terytorium przeciwnika. Alternatywą będzie zastosowanie pojazdów do dostarczania uzbrojenia i zaopatrzenia oddziałom rozmieszczonym na polu walki.

Opracowywane właśnie pojazdy bezzałogowe, będą przystosowane do wykonywania szerokiego zakresu działań, od patrolowania pogranicza, przez transport uzbrojenia i wyposażenia na polu walki, aż po inspekcje terenowe dokonywane w ramach zespołów saperskich. W przyszłości planuje się ich doposażenie w zdalnie sterowane moduły uzbrojenia i środki samoobrony, jak np. wyrzutnie granatów dymnych / Rysunek: MO Izraela

 Innym rozwiązaniem będą małe roboty inspekcyjne, używane przez oddziały saperskie do neutralizowania ładunków wybuchowych. Znajdą one też zastosowanie przy analizie rozkładu zamkniętych pomieszczeń, co pozwoli na opracowanie efektywniejszych planów interwencji, np. przez oddziały specjalne policji.

Nowe pojazdy uzupełnią w linii prezentowany na zdjęciu Guardian 4x4. Został on opracowany przez spółkę joint-venture Israel Aerospace Industries i Elbit Systems, G-NIUS. Guardian UGV ma 2,95 m długości, 1,8 m szerokości i 2,2 m wysokości. Rozwija prędkość 50 km/h, a jego masa wynosi 1,4 t. Autonomiczność pojazdu przekracza dobę.

Rosnące zapotrzebowanie na bezzałogowe pojazdy terenowe, wymusza na siłach zbrojnych Izraela stały nabór ich operatorów. Wśród wymogów stawianych kandydatom jest m.in. uprawnienie kierowania pojazdami z automatyczną i manualną skrzynią biegów, a także umiejętność pracy w całkowitym skupieniu przez co najmniej 6h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.