Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni C-17A

Lotnictwo wojskowe, 30 listopada 2015

Zakłady Boeinga w Long Beach opuścił ostatni samolot transportowy C-17A Globemaster III.

Ostatni wyprodukowany C-17A trafi do wojsk lotniczych Kataru na początku przyszłego roku / Zdjęcie: LA Times

Wczoraj z zakładów Boeinga w Long Beach wystartował ostatni wyprodukowany tam wojskowy samolot transportowy C-17 Globemaster III. Obecnie przebywa on w zakładach w San Antonio. W styczniu przyszłego roku zostanie przekazany wojskom lotniczym Kataru.

Zakłady w Long Beach założone w 1941 przez ówczesnego właściciela – przedsiębiorstwo Douglas Aircraft – przeżyły największy rozkwit podczas II wojny światowej. Następnie wytwórnia dwukrotnie zmieniała właścicieli. W 1967, po połączeniu z McDonnell Aircraft i w 1997, po przejęciu McDonnell Douglasa przez Boeinga. W 2005 szefowie koncernu z Seattle zadecydowali, że ze względu na słabą sprzedaż modelu 717 (wersji rozwojowej MD-95) produkcja samolotów cywilnych w Long Beach zostanie zakończona. Ostatni Boeing 717 opuścił zakłady w kwietniu 2006 (Boeingi 717 wciąż popularne, 2013-06-26).

Oblot C-17A miał miejsce 15 września 1991. Jednak już w 2013, ze względu na brak zamówień ze strony US Air Force, Boeing postanowił zakończyć produkcję Globemasterów III. Ostatnie 10 samolotów zmontowano w ub. r. 5 z nich udało się już sprzedać.

Ogółem wyprodukowano 279 C-17, które wylatały łącznie ponad 3 mln godzin. Ich użytkownikami są wojska lotnicze Australii (Australijski C-17 na Antarktydzie, 2015-11-23), Indii (Indie bez dodatkowych C-17?, 2015-08-18), Kanady (Kanada odbiera piątego Globemastera, 2015-04-01), Kataru (Paris Air Show 2015: Cztery C-17 dla Kataru, 2015-06-18), Kuwejtu, NATO, W. Brytanii, Stanów Zjednoczonych Ameryki i Zjednoczonych Emiratów Arabskich (Więcej C-17 dla ZEA, 2015-03-02). W katastrofie został utracony tylko jeden Globemaster III. 28 lipca 2010 Spirit of the Aleutians rozbił się na Alasce w wyniku błędu pilota (Rozbił się C-17A, 2010-07-31).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.