Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

C-17 jednak nie dla Algierii

Lotnictwo wojskowe, 21 grudnia 2014

Przedstawiciele producenta zaprzeczyli, jakoby wojska lotnicze Algierii miały pozyskać dwa ciężkie samoloty transportowe Boeing C-17 Globemaster III.

Samoloty, które miały zostać pozyskane przez Algierię, pochodziłyby z ostatniej partii dziesięciu C-17, produkowanych przez Boeinga z własnych środków / Zdjęcie: Departament Obrony USA

Nie potwierdziły się tym samym niedawne doniesienia lokalnych mediów, które sugerowały, że na lotnisku w Algierze wylądował pierwszy z dwóch pozyskanych przez siły zbrojne tego państwa C-17 (Algieria pozyskała C-17?, 2014-12-16). Władze Algierii od kilku lat wyrażały zainteresowanie Globemasterami. W połowie 2013 Algierczycy przeprowadzili nawet testy samolotu. Algierskie C-17 miałyby zastąpić przestarzałe Ił-76MD/TD (Algieria testuje C-17 i A330 MRTT, 2013-05-16).

W ostatnich tygodniach przedstawiciele producenta potwierdzili, że niewymieniony z nazwy klient zdecydował się na zakup dwóch C-17 pochodzących z ostatniej partii produkcyjnej, liczącej ogółem 10 statków powietrznych. Brak informacji o nabywcy wskazywał, że może chodzić o państwo, które nie eksploatowało dotąd samolotów tego modelu. Większość obecnych użytkowników otwarcie wyraża bowiem chęć dokupienia kolejnych Globemasterów.

Przed kilkoma dniami kanadyjskie media informowały, że władze tego państwa wydały już zgodę na zakup dodatkowego, piątego C-17 (lokalne oznaczenie CC-177 Globemaster III, Kanadyjska pomoc dla Iraku, 2014-09-17). Z kolei w listopadzie Departament Obrony USA zezwolił na sprzedaż czterech Globemasterów Australii, która eksploatuje już sześć statków powietrznych tego modelu (Australia kupi kolejne C-17A, 2014-10-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.