Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

C-17 jednak nie dla Algierii

Lotnictwo wojskowe, 21 grudnia 2014

Przedstawiciele producenta zaprzeczyli, jakoby wojska lotnicze Algierii miały pozyskać dwa ciężkie samoloty transportowe Boeing C-17 Globemaster III.

Samoloty, które miały zostać pozyskane przez Algierię, pochodziłyby z ostatniej partii dziesięciu C-17, produkowanych przez Boeinga z własnych środków / Zdjęcie: Departament Obrony USA

Nie potwierdziły się tym samym niedawne doniesienia lokalnych mediów, które sugerowały, że na lotnisku w Algierze wylądował pierwszy z dwóch pozyskanych przez siły zbrojne tego państwa C-17 (Algieria pozyskała C-17?, 2014-12-16). Władze Algierii od kilku lat wyrażały zainteresowanie Globemasterami. W połowie 2013 Algierczycy przeprowadzili nawet testy samolotu. Algierskie C-17 miałyby zastąpić przestarzałe Ił-76MD/TD (Algieria testuje C-17 i A330 MRTT, 2013-05-16).

W ostatnich tygodniach przedstawiciele producenta potwierdzili, że niewymieniony z nazwy klient zdecydował się na zakup dwóch C-17 pochodzących z ostatniej partii produkcyjnej, liczącej ogółem 10 statków powietrznych. Brak informacji o nabywcy wskazywał, że może chodzić o państwo, które nie eksploatowało dotąd samolotów tego modelu. Większość obecnych użytkowników otwarcie wyraża bowiem chęć dokupienia kolejnych Globemasterów.

Przed kilkoma dniami kanadyjskie media informowały, że władze tego państwa wydały już zgodę na zakup dodatkowego, piątego C-17 (lokalne oznaczenie CC-177 Globemaster III, Kanadyjska pomoc dla Iraku, 2014-09-17). Z kolei w listopadzie Departament Obrony USA zezwolił na sprzedaż czterech Globemasterów Australii, która eksploatuje już sześć statków powietrznych tego modelu (Australia kupi kolejne C-17A, 2014-10-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra