Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Podpisano kontrakt na CSC

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 08 lutego 2019

Kanadyjska stocznia Irving Shipbuilding podpisała kontrakt z konsorcjum Canada’s Combat Ship Team na dokończenie projektu nowych fregat rakietowych w ramach programu Canadian Surface Combatant (CSC).

Konsorcjum Canada’s Combat Ship Team opracuje szczegółowy projekt fregat rakietowych CSC / Rysunek: Canada’s Combat Ship Team

Porozumienie reguluje zakres prac jakie zostaną wykonane w ramach przygotowywania szczegółowego projektu nowych kanadyjskich fregat rakietowych. W jego realizację zaangażują się wszyscy członkowie konsorcjum Canada’s Combat Ship Team, a więc: BAE Systems, CAE, Lockheed Martin Canada, L3 Technologies, MDA i Ultra Electronics.

Gotowy projekt zostanie następnie wykorzystany przez stocznię Irving Shipbuilding z Halifax w prowincji Nova Scotia, która będzie odpowiedzialna za budowę, testowanie i dostawę nowych fregat rakietowych Royal Canadian Navy (RCN, królewskiej marynarce wojennej Kanady). Nowe kanadyjskie okręt zostaną oparte na projekcie jednostek opracowanych w ramach programu Global Combat Ship, który oryginalnie postał w wyniku zapotrzebowania Royal Navy (królewskiej marynarki wojennej Wielkiej Brytanii, Podano imiona kolejnych brytyjskich fregat, 2018-11-30), a w ub.r. został również zaakceptowany przez Royal Australian Navy (królewską marynarkę wojenną Australii, Zlecenie na Huntery, 2018-12-17).

Kanadyjskie fregaty rakietowe zostaną zbudowane w ramach programu Canadian Surface Combatant, który zakłada pozyskanie 15 takich jednostek. Po wejściu do służby mają zastąpić obecnie eksploatowane i zmodernizowane niemałym kosztem fregaty rakietowe typu Halifax oraz wycofane już ze służby niszczyciele typu Iroquois (Przegląd remontowy HMCS Montréal , 2018-08-20; Kanada wycofała HMCS Iroquois, 2015-05-07).

Podpisanie kontraktu na dokończenie projektu CSC było możliwe po tym, gdy kanadyjski trybunał ds. handlu międzynarodowego odrzucił skargę jednego z oferentów, którego propozycja została odrzucona w wyniku przeprowadzonego postępowania. Amerykańskie przedsiębiorstwo Alion Science and Technology (AST) i jej kanadyjska spółka, Alion Canada, zarzucało resortowi obrony, że decyzja o wyborze proj. Global Combat Ship została podjęta z pogwałceniem zasad konkursu i na szkodę marynarki wojennej Kanady oraz kanadyjskiego budżetu (Skarga na CSC odrzucona, 2019-02-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra