Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Skarga na CSC odrzucona

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 06 lutego 2019

Kanadyjski trybunał ds. handlu międzynarodowego odrzucił skargę jednego z oferentów w postępowaniu na budowę nowych fregat rakietowych.

Model przyszłej kanadyjskiej fregaty rakietowej proj. Global Combat Ship prezentowany podczas targów Euronaval 2018 / Zdjęcie: Michał Jarocki

Trybunał zdecydował się odrzucić skargę na wyniki przetargu, ponieważ – w jego ocenie – wnioskodawca, amerykańskie przedsiębiorstwo Alion Science and Technology (AST) i jej kanadyjska spółka, Alion Canada, nie miały podstaw prawnych do jej złożenia. Zażalenie dotyczyło wyboru w postępowaniu konkurencyjnej oferty przygotowanej przez konsorcjum, na czele którego stoi Lockheed Martin Canada i brytyjskie BAE Systems (Odwołanie w kanadyjskim przetargu, 2018-11-26).

Alion Science and Technology argumentowało, że wybór wspomnianej oferty, która zakładała budowę okrętów proj. Global Combat Ship, został dokonany niezgodnie z przyjętymi procedurami. Jako dowód podawano fakt, że oferowany model nie spełniał niektórych wymogów technicznych stawianych oferentom, w tym nie gwarantował rozwijania wystarczająco dużej prędkości. Ponadto, jego dostosowanie do wymagań nabywcy, w tym przeprojektowanie masztu, na którym zamontowane zostaną elementy radaru z aktywną anteną fazowaną (APAR, Active Phased Array Radar, Euronaval 2018: Przeprojektowanie kanadyjskich fregat, 2018-10-25), będzie wymagało dodatkowych prac, które mogą wiązać się ze wzrostem kosztów przedsięwzięcia.

Z decyzji trybunału z pewnością cieszą się rząd Kanady i stocznia Irving Shipbuilding, z Halifax w prowincji Nova Scotia, która będzie odpowiedzialna za budowę nowych fregat (Zwrot w kanadyjskim przetargu, 2018-12-27). Okręty zostaną pozyskane w ramach programu Canadian Surface Combatant, który zakłada zakup 15 takich jednostek. Pierwsza nich ma pojawić się w linii najwcześniej w połowie l. 2020.

Okręty proj. Global Combat Ship mają zastąpić obecnie eksploatowane i zmodernizowane niemałym kosztem fregaty rakietowe typu Halifax oraz wycofane już ze służby niszczyciele typu Iroquois (Przegląd remontowy HMCS Montréal , 2018-08-20; Kanada wycofała HMCS Iroquois, 2015-05-07). Te same jednostki wybrały też Australia i Wielka Brytania (Zlecenie na Huntery, 2018-12-17; Podano imiona kolejnych brytyjskich fregat, 2018-11-30).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra