Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Odwrót od zachodnich rozwiązań?

Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, Marynarka wojenna, 05 lutego 2013

Wicepremier FR Dmitrij Rogozin poinformował dziś, że Rosja nie produkuje paliwa o parametrach wymaganych dla budowanych we Francji okrętów Mistral.

Zagraniczny sprzęt, wraz z powiązanymi rozwiązaniami technicznymi, które miały być wdrożone w rosyjskich zakładach, miał wprowadzić nowe standardy w uzbrojeniu oferowanym rosyjskiej armii / Zdjęcie: MO Francji

Odpowiedzialny za rosyjski przemysł obronny wicepremier Rogozin powiedział dziś dziennikarzom, że użycie rosyjskiego paliwa i smarów do eksploatacji okrętów desantowych typu Mistral grozi uszkodzeniem silnika, a przynajmniej utratą gwarancji. Głównym problemem ma być występujące w niskich temperaturach zjawisko woskowania lub żelowania oleju napędowego, który w tym stanie będzie uszkadzał pompy wtryskowe silników. Zdaniem wicepremiera to nie jedyny problem, bo do eksploatacji budowanych we Francji śmigłowcowców potrzeba aż 50 odmian paliw i smarów. Prawdopodobnie nasi chemicy będą musieli opracować specjalne dodatki, aby zaradzić tym problemom – powiedział.

Rogozin dodał, że poczynione w ostatnich latach zakupy obcego sprzętu wojskowego nie były należycie przeanalizowane. Wicepremier powiedział również, że 14-15 lutego dojdzie do spotkania, na którym przedstawiciele koncernu DCNS, będącego głównym wykonawcą rosyjskiego kontraktu (Wkrótce znaczy... jutro, 2011-06-17), mają odpowiedzieć Rosjanom na wszystkie budzące ich niepokój pytania.

Podnoszone ostatnio przez prasę problemy zakupionym przez Rosję zagranicznym sprzętem i uzbrojeniem pojawiły się zaraz po zmianie ministra obrony FR (Szojgu za Sierdiukowa, 2012-11-06). Anatolij Sierdiukow był zwolennikiem sprowadzania do Rosji zachodnich rozwiązań technicznych, aby nadrobić zapóźnienia (Rosyjskie(?) Rysie, 2012-03-14, Rosja testuje Centauro, 2012-05-12, Rosja chce kupić 500 AMV, 2012-06-22). Natomiast wprowadzony przez prezydenta Putina do ministerstwa obrony FR Siergiej Szojgu zaczął zmieniać to nastawienie, krytykując wcześniejsze decyzje (Nowe malowanie rosyjskich samolotów, 2012-12-27). Do głosu zaczęli dochodzić również przedstawiciele rosyjskiego przemysłu obronnego, dla których zagraniczne uzbrojenie było ekonomicznym zagrożeniem (Złe perspektywy Rysia, 2013-01-28, Rosja redukuje Mistrale?, 2012-12-21, Przyśpieszony KTO Bumerang, 2012-10-12).

Prawdopodobnie wicepremier Rogozin odpowiedzialny za rosyjski przemysł obronny, w obawie przed posądzeniem o sabotowanie rodzimych przedsiębiorstw, przyłączył się do krytyków wcześniejszych decyzji pozyskania zagranicznego sprzętu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.