Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe centrum projektowe w Łodzi

Przemysł zbrojeniowy, 19 lutego 2015

Dziś w Łodzi otwarto centrum projektowe Airbus Helicopters. Docelowo placówka ma zatrudniać 100 osób.

Uroczystego otwarcia nowego centrum projektowego dokonali (na zdjęciu od lewej): Rolf Nikel, Ambasador Republiki Federalnej Niemiec w Polsce, Hanna Zdanowska, prezydent miasta Łodzi, Guillaume Faury, prezes Zarządu Airbus Helicopters, Pierre Buhler, Ambasador Francji w Polsce i Jean-Brice Dumont, wiceprezes Airbus Helicopters wykonawczy ds. prac inżynierskich / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Koncern Airbus Helicopters otworzył dziś w Łodzi centrum projektowe (Pierwszy rok działalności Airbus Helicopters , 2015-01-28). Jest to czwarta tego typu placówka, założona przez europejskie przedsiębiorstwo na Starym Kontynencie. Pozostałe znajdują się we Francji, Niemczech i Hiszpanii.

Przed otwarciem biura projektowego ambasada Francji w Polsce, Airbus Helicopter i Politechnika Łódzka podpisały list intencyjny dotyczący współpracy, która umożliwi m.in. organizowanie długoterminowych staży dla pracowników i studentów PŁ we Francji. Politechnika Łódzka planuje w najbliższym czasie uruchomienie nowego kierunku studiów inżynierskich związanych z lotnictwem z międzynarodową kadrą wykładowców. Językiem wykładowym będzie angielski.

W uroczystości wzięli udział ambasadorowie Francji, Niemczech i Hiszpanii – Pierre Buhler, Rofl Nikel i Agustín Núñez Martínez, przedstawiciele miejscowych władz – m. in. prezydent Łodzi Hanna Zdanowska i wojewoda łódzki Jolanta Chełmińska oraz b. rektor Politechniki Łódzkiej prof. dr hab. inż. Jan Krysiński.

Widzimy znaczący potencjał w Polsce, szczególnie wśród młodych i wykwalifikowanych inżynierów, którzy mają szansę przyczynić się do wprowadzania innowacji w naszych produktach i systemach – powiedział Guillaume Faury, prezes Airbus Helicopters. Naszym celem jest bezpośrednie powiązanie Airbus Helicopters Polska z nami w wielu obszarach, takich jak organizacja, procesy oraz projektowanie. To dowodzi naszego długofalowego zaangażowania w prowadzenie prac w Polsce – dodał szef europejskiego koncernu.

Nowej spółce, o nazwie Airbus Helicopters Polska, zostanie powierzony szeroki zakres działań związanych z modernizacją już produkowanych śmigłowców, kontynuowaniem rozpoczętych projektów i projektowaniem elementów przeniesienia napędu. M. in. planowane jest opracowanie elementów przekładni głównej i tzw. wału superkrytycznego, przenoszącego napęd z przekładni głównej na śmigło sterujące. Ma to być element jednoczęściowy, co ułatwi jego obsługę i rozwiąże problemy związane z rezonansem. Oprócz tego łódzkie biuro zajmować się będzie projektowaniem różnego rodzaju elementów wyposażenia, jak wciągarki, czy elementy podwozia oraz ich badaniem.

Obecnie placówka w Łodzi zatrudnia 10 osób. Jak powiedział wiceprezes wykonawczy ds. prac inżynierskich, Jean-Brice Dumont, decyzja o otwarciu biura w Polsce zapadła ok. 1,5 roku temu. Docelowo w ciągu 3 następnych lat, zatrudnienie zostanie zwiększone do 100 inżynierów, jednak w przypadku zwycięstwa w przetargu na śmigłowce wielozadaniowe dla SZ RP może okazać się, że potrzeba będzie więcej fachowców i rozwój biura będzie znacznie szybszy – podkreślił Daumont. Prace prowadzone w Łodzi będą początkowo związane ze śmigłowcem EC725 Caracal (Trzy oferty na śmigłowce dla SZ RP, 2014-12-30). W dalszej kolejności mogą dotyczyć Tigera (Modernizacja symulatorów Tigerów, 2015-02-12) i awioniki Helionix (Oblot EC645 T2, 2014-11-28, Certyfikat EASA dla EC145T2, 2014-04-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.