Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Boeing wciąż pod kreską

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 13 stycznia 2021

Wczoraj, 12 stycznia, Boeing opublikował informacje o całkowitej liczbie dostaw i zamówień dużych samolotów komunikacyjnych w 2020. Amerykańskiemu koncernowi udało się dostarczyć zaledwie 157 samolotów i zarejestrować 184 nowe zamówienia (Boeing pod kreską, 2020-01-15, Boeing zapłaci 2,5 mld USD kary, 2021-01-08).

Obecnie portfel zamówień Boeinga wynosi 4997 samolotów / Zdjęcie: Boeing

W ubiegłym roku producent dostarczył 43 Boeingi 737, pięć Boeingów 747, 30 Boeingów 767, 26 Boeingów 777 i 53 Boeingi 787. Dla porównania – w 2019, po uziemieniu MAX-ów – do klientów trafiło 380 samolotów, a w 2018 – aż 806. Boeing spodziewa się, że ponownie osiągnie ten poziom po 2025 (Atlas Air zamawia Boeingi 747-8F, 2021-01-13).

W 2020 Boeing zdobył zamówienia na 130 737, jednego 747, jedenaście 767, trzynaście 777 i 29 Dreamlinerów 787. Jednocześnie nabywcy anulowali transakcje związane z zakupem 1210 samolotów – 1164 rodziny 737, pięciu 747, czternastu 777 i 27 787. Obecnie portfel zamówień Boeinga wynosi 4997 samolotów (Mniejsze dostawy Airbusa, 2021-01-11, Więcej MAX-ów dla Alaska Airlines, 2020-12-23).

Wyniki produkcji wojskowej były nieco lepsze. Ubiegłoroczne dostawy objęły 19 nowych i 52 przebudowane śmigłowce uderzeniowe AH-64 Apache, 27 nowych i 3 odnowione śmigłowce transportowe CH-47 Chinook, 4 wielozadaniowe samoloty bojowe F-15 Eagle, 20 wielozadaniowych samolotów bojowych F/A-18 Hornet, 14 wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących KC-46 Pegasus i 15 morskich samolotów patrolowych / ZOP P-8 Poseidon (Kuwejt zamawia AH-64E, 2021-01-01).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.