Sojusz Star Alliance rozszerza swoją formułę. Członkami stowarzyszonymi mają być linie niskokosztowe i hybrydowe.
W ramach rozwoju największy w świecie sojusz linii lotniczych Star Alliance opracował koncepcję tzw. partnerów stowarzyszonych (Connecting Partner). Polega ona na dołączeniu do własnej siatki połączeń linii niskokosztowych i hybrydowych, co umożliwi pasażerom jeszcze większy wybór destynacji i lotów Avianca Brasil członkiem Star Alliance, 2015-07-23.
Widzimy trend polegający na zbieżności pomiędzy tradycyjnymi i tanimi przewoźnikami – powiedział prezes Star Alliance Mark Schwab. Jednocześnie pasażerowie mówią nam, że chcą dotrzeć do miejsc, gdzie jeszcze nie mamy idealnej siatki połączeń. W wielu przypadkach przewoźnicy nie są w stanie zapełnić tej luki. Dlatego też zdecydowaliśmy się na współpracę z partnerami stowarzyszonymi – dodał Mark Schwab.
Przed uzyskaniem statusu partnera stowarzyszonego linie będą musiały zapewnić, że ich standardy są zgodne z wymaganiami Star Alliance. Mimo tego, nie będzie im przysługiwał status członka sojuszu. Pierwszym partnerem stowarzyszonym będą południowoafrykańskie Mango. Ich dołączenie do siatki Star Alliance zaplanowane jest w trzecim kwartale 2016.
Mango rozpoczęły działalność 15 listopada 2006. Obecnie ich flota składa się z 10 Boeingów 737-800, obsługujących główne miasta w Republice Południowej Afryki i połączenie pomiędzy Johannesburgiem a Zanzibarem. Jako jedyne w Afryce linie oferują darmowe Wi-Fi na pokładzie. Właścicielem 100% akcji Mango są South African Airways – narodowy przewoźnik RPA.