Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niesprawne niszczyciele Royal Navy

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 02 lutego 2016

Royal Navy opracuje i wdroży plan naprawy niszczycieli rakietowych typ 45.

Wysoka awaryjność niszczycieli rakietowych typ 45 odbija się na potencjale operacyjnym brytyjskiej floty. Okręty nie są w stanie realizować stawianych im zadań. Ich częste awarie mogą też zagrozić funkcjonowaniu lotniskowcowych grup bojowych, które będą tworzone wokół nowych lotniskowców typu Queen Elizabeth / Zdjęcie: Royal Navy

Brytyjska prasa informuje o problemach technicznych 6 niszczycieli rakietowych typ 45. Powtarzające się awarie układu pędnego i częsty spadek mocy, który powoduje wyłączanie się głównych urządzeń pokładowych, uniemożliwiają normalną eksploatację okrętów. Niszczyciele nie są w stanie realizować zadań operacyjnych. Często problemem jest też udział w wielonarodowych ćwiczeniach morskich.

W 2014 niszczyciel rakietowy HMS Dauntless (D33, HMS Dauntless do Zatoki Perskiej, 2015-01-02) musiał przerwać prowadzone testy morskie i powrócić do portu macierzystego HMNB (Her Majesty's Naval Base) Portsmouth. Z kolei w 2009 doszło do awarii układu pędnego HMS Daring (D32). W chwili zdarzenia okręt znajdował się w drodze do USA. Zaledwie kilka miesięcy wcześniej niszczyciel przyjęto do służby (HMS Daring gotowy do działań, 2009-07-24).

Wysoka awaryjność niszczycieli rakietowych typ 45 zmusiła Royal Navy do opracowania planu naprawczego. Według części komentatorów niezbędne może okazać się przeprojektowanie układu pędnego, który obecnie składa się z 2 turbin gazowych Rolls-Royce WR-21 i 2 silników wysokoprężnych Wärtsilä 12V200. Jednym z sugerowanych rozwiązań jest też montaż dodatkowych generatorów zasilania awaryjnego. Koszt naprawy każdego z okrętów oblicza się na kilkadziesiąt milionów GBP. Prace stoczniowe mają potrwać co najmniej kilka miesięcy. Na ten czas brytyjskie niszczyciele pozostaną wyłączone ze służby. Zakłada się jednak, że naprawę wadliwych urządzeń pokładowych będzie można przeprowadzić podczas regularnych przeglądów technicznych (Ponowne wodowanie HMS Dragon, 2016-01-15).

Niska sprawność niszczyczieli rakietowych typ 45 jest dużym problemem dla dowództwa Royal Navy. Obecnie brytyjskie okręty są zaangażowane w serię operacji wojskowych prowadzonych na Bliskim Wschodzie i Oceanie Indyjskim (HMS Defender dołączył do grupy CdG, 2015-12-16). Ponadto ich rola wyraźnie wzrośnie po wprowadzeniu do służby lotniskowców typu Queen Elizabeth (Pierwsza załoga HMS Prince of Wales, 2016-01-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.