Royal Navy opracuje i wdroży plan naprawy niszczycieli rakietowych typ 45.
Brytyjska prasa informuje o problemach technicznych 6 niszczycieli rakietowych typ 45. Powtarzające się awarie układu pędnego i częsty spadek mocy, który powoduje wyłączanie się głównych urządzeń pokładowych, uniemożliwiają normalną eksploatację okrętów. Niszczyciele nie są w stanie realizować zadań operacyjnych. Często problemem jest też udział w wielonarodowych ćwiczeniach morskich.
W 2014 niszczyciel rakietowy HMS Dauntless (D33, HMS Dauntless do Zatoki Perskiej, 2015-01-02) musiał przerwać prowadzone testy morskie i powrócić do portu macierzystego HMNB (Her Majesty's Naval Base) Portsmouth. Z kolei w 2009 doszło do awarii układu pędnego HMS Daring (D32). W chwili zdarzenia okręt znajdował się w drodze do USA. Zaledwie kilka miesięcy wcześniej niszczyciel przyjęto do służby (HMS Daring gotowy do działań, 2009-07-24).
Wysoka awaryjność niszczycieli rakietowych typ 45 zmusiła Royal Navy do opracowania planu naprawczego. Według części komentatorów niezbędne może okazać się przeprojektowanie układu pędnego, który obecnie składa się z 2 turbin gazowych Rolls-Royce WR-21 i 2 silników wysokoprężnych Wärtsilä 12V200. Jednym z sugerowanych rozwiązań jest też montaż dodatkowych generatorów zasilania awaryjnego. Koszt naprawy każdego z okrętów oblicza się na kilkadziesiąt milionów GBP. Prace stoczniowe mają potrwać co najmniej kilka miesięcy. Na ten czas brytyjskie niszczyciele pozostaną wyłączone ze służby. Zakłada się jednak, że naprawę wadliwych urządzeń pokładowych będzie można przeprowadzić podczas regularnych przeglądów technicznych (Ponowne wodowanie HMS Dragon, 2016-01-15).
Niska sprawność niszczyczieli rakietowych typ 45 jest dużym problemem dla dowództwa Royal Navy. Obecnie brytyjskie okręty są zaangażowane w serię operacji wojskowych prowadzonych na Bliskim Wschodzie i Oceanie Indyjskim (HMS Defender dołączył do grupy CdG, 2015-12-16). Ponadto ich rola wyraźnie wzrośnie po wprowadzeniu do służby lotniskowców typu Queen Elizabeth (Pierwsza załoga HMS Prince of Wales, 2016-01-28).