Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problemy z USS Freedom

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 29 sierpnia 2016

Kolejny amerykański okręt typu Freedom doznał uszkodzeń układu napędowego. Jednostka będzie wymagała remontu.

Przez co najmniej kilka miesięcy USS Freedom pozostanie wyłączony z działań operacyjnych. Niezbędna będzie naprawa lub wymiana jednego z jego silników diesla, który został uszkodzony, po dostaniu się wody morskiej do układu smarowania / Zdjęcie: USN

US Navy poinformowała o uszkodzeniu jednego z silników diesla, napędzających USS Freedom (LCS 1), typu Freedom, klasy LCS (Littoral Combat Ship). Stan techniczny urządzenia jest na tyle zły, że będzie ono wymagało gruntownej naprawy lub wymiany. Na czas prac remontowych okręt zostanie wyłączony z działań operacyjnych i umieszczony w suchym doku San Diego Naval Base lub też stoczni National Steel and Shipbuilding Co. (NASSCO).

Pierwsze problemy z funkcjonowaniem silnika zgłoszono 11 lipca, gdy okręt znajdował się nieopodal wybrzeży Kalifornii. Wówczas jeden z marynarzy odpowiedzialnych za obsługę siłowni wykrył znaczne ilości wody morskiej w zbiorniku środka smarnego. Dwa dni później okręt powrócił do portu macierzystego w San Diego w celu dokonania naprawy jednego z urządzeń pokładowych. W tym czasie załoga okrętu przeczyściła układ smarowania. Następnie jednostka ponownie wyszła w morze, by wziąć udział w wielonarodowych ćwiczeniach morskich Rim of the Pacific (RIMPAC, Przygotowania do RIMPAC 2016, 2016-06-01).

Na początku sierpnia przeprowadzono dokładną inspekcję silnika. Okazało się, że stan techniczny wyklucza jego dalszą eksploatację. Zadecydowano więc o wyłączeniu okrętu z działań bojowych i opracowaniu planu naprawy. Uważa się, że remont siłowni USS Freedom potrwa kilka miesięcy. Koszt przedsięwzięcia jest na razie szacowany.

Warto zauważyć, że USS Freedom jest 3. z okrętów typu Freedom, na którym w ciągu kilku ostatnich miesięcy doszło do awarii układu napędowego. W grudniu ub.r. USS Milwaukee (LCS 5) musiał przerwać podróż do portu macierzystego w San Diego i skierować się do Joint Expeditionary Base Little Creek w Wirginii w celu dokonania inspekcji siłowni (Awaria USS Milwaukee, 2015-12-15). Niecały miesiąc wcześniej okręt przyjęto do służby (USS Milwaukee w linii, 2015-11-20).

Z kolei w styczniu US Navy poinformowała o poważnej usterce układu napędowego USS Fort Worth (LCS 3, Awaria USS Fort Worth, 2016-01-25). W tym czasie okręt stacjonował w Changi Naval Base w Singapurze. Opracowanie i wdrożenie programu naprawy zajęło US Navy kilka miesięcy. Dopiero przed tygodniem jednostka rozpoczęła podróż powrotną do kraju (USS Fort Worth wraca do San Diego, 2016-08-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.