Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Cięcie blach pod przedostatnią włoską FREMM

Marynarka wojenna, 06 czerwca 2014

Fincantieri poinformowało o rozpoczęciu budowy przedostatniej fregaty typu FREMM przeznaczonej dla marynarki wojennej Włoch.

Wizualizacja przedstawia fregaty typu FREMM budowane dla Włoch (po lewej) i Francji (po prawej). Wyraźna różnica w kształcie nadbudówki, to wynik odmiennego wyposażenia pokładowego, zamawianego przez oba państwa. Różnice dotyczą m.in. radarów oraz systemów obserwacji i analizy pola walki / Rysunek: Occar

Uroczyste cięcie blach pod 7. fregatę programu Fregata Europea Multi-Missione (FREMM) dla Marina Militare (marynarki wojennej Włoch) odbyło się we środę na terenie stoczni Riva Trigoso na północy kraju. Okręt, którego budowa dopiero się rozpoczęła, będzie przedostatnim tego typu, budowanym na potrzeby rodzimych sił zbrojnych. Docelowo, Rzym chce zakupić i wprowadzić do służby 8 takich jednostek, w dwóch konfiguracjach: wielozadaniowej, wyposażonych m.in. w 127-mm armatę morską Otobreda 127/64 LW i zwalczania okrętów podwodnych (ZOP), z 76-mm armatami i pociskami przeciwokrętowymi Milas, przenoszącymi lekkie torpedy MU 90 na odległość kilkudziesięciu km.

Okręt, którego nazwa nie została dotąd wybrana, trafi do Marina Militare wiosną 2018. Dołączy wówczas do wcześniejszych jednostek, budowanych w stoczniach Fincantieri od 2008 (Carabiniere zwodowana, 2014-03-31).

Poza rodzimym rynkiem, włoskie przedsiębiorstwo stale poszukuje zewnętrznych podmiotów zainteresowanych zakupem fregat FREMM. Podobnie, choć z większym powodzeniem, działa francuskie DCNS, z którym Włosi współpracowali przy projektowaniu okrętów. Francuzom udało się sprzedać do tej pory jedną z fregat do Maroka (Fregata Mohammed VI przekazana, 2014-01-31). Dużo mówi się też o zainteresowaniu ich nabyciem ze strony takich państw jak Arabia Saudyjska (Saudowie potwierdzają zainteresowanie FREMM, 2014-03-25) i Peru (Kolejne państwo zainteresowane FREMM, 2013-12-16), a ostatnio także Kanada (DCNS oferuje Kanadzie FREMM, 2014-05-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.