Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

1000. turbina z MTU Aero Engines Polska

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 11 stycznia 2019

Zakłady MTU Aero Engines Polska w Tajęcinie pod Rzeszowem zajmują się produkcją podzespołów do najnowocześniejszych silników turbowentylatorowych z przekładnią, z rodziny Pratt & Whitney PW1100G-JM PurePower. Montaż pierwszej turbiny niskiego ciśnienia dla silnika tej rodziny rozpoczęto ok. 3,5 roku temu. Pod koniec 2018 w polskich zakładach zmontowano 1000. zespół tego typu.

Pracownicy zakładów MTU Aero Engines Polska z 1000. turbiną niskiego ciśnienia zmontowaną w Tajęcinie / Zdjęcie: MTU Aero Engines Polska

Silniki PW1100G-JM są już używane do napędu ponad 350 samolotów Airbus A320neo eksploatowanych przez 32 linie lotnicze. Dotychczas ponad 80 towarzystw z całego świata zamówiło samoloty A320neo napędzane tysiącami silników PW1100G-JM.

Amerykański producent dostarcza na rynek pięć modeli rodziny PurePower, dla samolotów A320neo, A220 (wcześniej znanego jako Bombardier CSeries C, Airbus tuż za Boeingiem, 2019-01-10), Embraer E170-E2 i E190-E2 (Doskonały koniec roku Embraera , 2018-12-21), Mitsubishi MRJ (Bombardier oskarża Mitsubishi , 2018-10-23) i Irkut MS-21 (Trzeci MS-21 gotowy do prób, 2018-12-27).

MTU Aero Engines Polska prowadzi prace badawczo-rozwojowe, a także produkuje podzespoły i łopatki do silników, które napędzają m.in. rodzinę samolotów Airbus A320, Airbus A380, Boeing 787 Dreamliner, Boeing 777X, a także do samolotów biznesowych Cessna czy Gulfstream oraz do turbiny gazowej serii LM6000. Zakład w Tajęcinie zajmuje się również montażem turbin niskiego ciśnienia do w/w samolotów oraz turbin najnowszej generacji silników turbowentylatorowych z przekładnią, a także montażem centralnej części turbin. MTU Aero Engines Polska specjalizuje się także w naprawach części silników lotniczych, w tym przewodów rurowych i elementów osprzętu zewnętrznego (Rozbudowa zakładu MTU Aero Engines Polska, 2018-04-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.