Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wodowanie ostatniej LCM-1E

Marynarka wojenna, 30 kwietnia 2015

Navantia zwodowała ostatnią barkę desantową LCM-1E zbudowaną dla marynarki wojennej Australii.

W Cádiz zwodowano ostatnią barkę desantową LCM-1E, przeznaczoną dla śmigłowcowców desantowych typu Canberra. Royal Australian Navy odbierze ją latem br. / Zdjęcie: Navantia

Barkę zwodowano w stoczni Navantii w Cádiz na południu Hiszpanii. Jednostka trafi do Australii latem br. Będzie przenoszona przez śmigłowcowce desantowe Royal Australian Navy (królewskiej marynarki wojennej Australii) typu Canberra, HMAS Canberra (L02, HMAS Canberra w linii, 2014-11-28) i HMAS Adelaide (L01, Kadłub Adelaide dotarł do Australii, 2014-02-10).

Władze Australii zleciły w 2011 budowę 12 barek desantowych LCM-1E (Kolejna transza LCM-1E dla Australii, 2015-02-07), wzorowanych na jednostkach przenoszonych już przez hiszpański desantowiec, Juan Carlos I (Juan Carlos I po przeglądzie, 2015-02-27). Dostawy ruszyły w marcu 2014 (LCM-E1 dla Canberry, 2014-03-10). Barki mają 23,3 m długości i 6,4 m szerokości. Rozwijają prędkość ponad 20 w. Ich zasięg wynosi 351 km.

Wyporność całkowita LCM-1E to 110 t, co pozwala na transport 1 czołgu podstawowego, pojedynczej samobieżnej armatohaubicy z pojazdem zaopatrzenia, 2 transporterów opancerzonych lub 170 żołnierzy z pełnym wyposażeniem. Załogę stanowi 4 marynarzy. Podobne wyposażenie zakupiła też Turcja. Tureckie barki będą przenoszone przez śmigłowcowiec desantowy wzorowany na projekcie wspomnianego Juan Carlos I (Navantia wygrywa w Turcji, 2013-12-30).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.