Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Airbus Helicopters z niewielkim wzrostem

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 27 stycznia 2017

Airbus Helicopters dostarczył 418 śmigłowców w 2016. Stanowi to 5-% wzrost w porównaniu z 2015, mimo spadku zamówień.

W 2016 użytkownicy zakupili 188 lekkich śmigłowców jednosilnikowych z rodziny H120 / H125 / H130 (na zdjęciu) / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Airbus Helicopters dostarczył 418 śmigłowców w 2016, co stanowi 5-% wzrost w porównaniu z 2015, mimo spadku zamówień. Europejski koncern wzmocnił swoją wiodącą pozycję na rynku śmigłowców cywilnych i służb porządku publicznego przy jednoczesnym zachowaniu pozycji na rynku wojskowym.

Airbus Helicopters zdobył w 2016 zamówienia brutto na 388 śmigłowców, co stanowi niewielki spadek w porównaniu do 383 zamówień w 2015. Klienci zakupili 188 lekkich śmigłowców jednosilnikowych z rodziny H120 / H125 / H130 (H125 dla kalifornijskiej policji, 2016-01-20, AMGH zamawiają H130, 2016-06-21), 163 lekkie wiropłaty dwusilnikowe (83 H135 i 80 H145, Śmigłowce Airbusa dla japońskich służb, 2017-01-12, (Rega kupiła H145, 2017-01-09)), 6 śmigłowców z rodziny Dauphin, 8 H175 i 23 śmigłowce rodziny Super Puma (Ostatni H215 dla Chile, 2016-12-20, Statoil rezygnuje z Super Pum, 2016-12-07). Pod koniec 2016 całkowita liczba zamówionych śmigłowców Airbus Helicopters wynosiła 766.

Liczne wyzwania, przed jakimi stanęliśmy w 2016 zwiększyły naszą determinację, aby wspierać naszych klientów z coraz większym zaangażowaniem na rzecz jakości i bezpieczeństwa, wykorzystując gamę najnowocześniejszych produktów i usług. Dla całego przemysłu śmigłowcowego, 2016 był chyba najtrudniejszym rokiem w ostatniej dekadzie. Mimo tej trudnej sytuacji rynkowej osiągnęliśmy nasze cele operacyjne i przystąpiliśmy do realizacji naszego planu transformacji – powiedział Guillaume Faury, prezes Airbus Helicopters.

Najważniejszymi wydarzeniami dla Airbus Helicopters w 2016 były sukcesy śmigłowca H225M, który został wybrany przez siły zbrojne Singapuru i Kuwejtu, a także wybór rodziny H135 i H145 do szkolenia pilotów wojskowych w Wielkiej Brytanii. Ostatni rok przyniósł także pierwsze dostawy nowych śmigłowców morskich AS565 MBe Panther dla Meksyku i Indonezji (Pierwsze Panthery dla Indonezji, 2016-11-24) oraz pierwszy lot NH90 Sea Lion dla marynarki wojennej Niemiec (Oblot Sea Liona, 2016-12-09).

Na rynku cywilnym, w 2016 wszedł do służby pierwszy dwusilnikowy śmigłowiec średni H175 w konfiguracji do przewozu VIP-ów, a jego wariant dla służb porządku publicznego rozpoczął próby w locie przed certyfikacją w 2017 (Próby H175 dla służb porządku publicznego, 2016-10-13). Chińskie konsorcjum podpisało zamówienie na 100 śmigłowców H135, które mają być montowane w tym kraju w ciągu najbliższych 10 lat. W listopadzie EASA wydała Certyfikat Typu dla H135 wyposażonego w awionikę Helionix (H135 z Helionix z certyfikatem EASA, 2016-11-17). Przez cały ubiegły rok prowadzono próby w locie śmigłowca H160. Jak podaje producent,  pierwsze zamówienie na ten wiropłat ma zostać podpisane w br.

W 2016 na całym świecie ponad 3 tys. operatorów użytkowało flotę ok. 12 tys. śmigłowców Airbusa, które wylatały łącznie 90 mln h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.