Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejna oferta dla Tajlandii

Marynarka wojenna, 03 maja 2015

Saab weźmie udział w przetargu na dostawę marynarce wojennej Tajlandii trzech konwencjonalnych okrętów podwodnych.

Saab weźmie udział w przetargu na dostawę Tajlandii trzech konwencjonalnych okrętów podwodnych. Szwedzki producent zaoferuje jednostki oparte na projekcie A26 / Rysunek: Saab

Saab zaoferował Tajlandii zakup trzech konwencjonalnych OP opartych na projekcie A26. Szwedzki producent przeprowadził już wstępne rozmowy z przedstawicielami dowództwa marynarki wojennej oraz ministerstwa obrony. Wartość programu zakupowego szacowana jest na 36 mld THB (4 mld zł, Tajlandia zwiększa budżet obronny, 2015-05-01).

Szwedzki producent będzie rywalizował m.in. z południowokoreańskim Hyundai Heavy Industries oferującym jednostki typu HDS-500RTN i niemieckim ThyssenKrupp Marine Systems, które wystawi w konkursie OP typu 209/1400mod i 210mod (Niemiecka oferta dla Tajlandii, 2015-02-03). Bangkok ma też być w kontakcie z Rosjanami w sprawie ewentualnego nabycia okrętów proj. 636 Warszawianka. Te same OP wybrał już Wietnam (Trzecia Warszawianka w Wietnamie, 2015-02-03).

Największą konkurencją będą jednak dla Szwedów chińskie OP typu 041 (Yuan,Tajlandia wybierze chińskie okręty podwodne?, 2015-03-28). Na korzyść Chińczyków działa m.in. bogata oferta kredytowa, która pozwoli na sfinansowanie przedsięwzięcia. Nie można też zapominać o wsparciu politycznym, jakiego Pekin udzielił tajskiej juncie wojskowej, rządzącej krajem od 2014.

Swoich szans w rywalizacji Szwedzi upatrują przede wszystkim w wieloletniej współpracy wojskowej z Tajlandią. Tajskie siły zbrojne zakupiły w ostatnich latach m.in. szwedzkie samoloty wielozadaniowe JAS39 Gripen C/D (Wsparcie tajskich Gripenów bez zmian, 2014-06-02) i samoloty wczesnego ostrzegania i dowodzenia Saab 340 Erieye (Drugi Saab 340 AEW dla Tajlandii, 2012-10-19).

Na korzyść Szwedów działa też rosnący opór przed zakupem chińskich OP wśród kierownictwa tajskiego resortu obrony. Oferowane przez Pekin jednostki nie prezentują, w ocenie ich krytyków, odpowiedniego potencjału operacyjnego. W wątpliwość poddawane są też zdolności ChRL do projektowania i budowy solidnych konstrukcji podwodnych, które będą w stanie spełniać wymagania operacyjne tajskiego użytkownika (Opór przeciw chińskim OP, 2015-04-13).

Pierwszym użytkownikiem szwedzkich OP proj. A26 będą rodzime siły zbrojne. Sztokholm zgodził się w marcu na zakup 2 jednostek tego typu (Szwecja kupi A26, 2015-03-19). Szwedzi zapłacą za nie 8,2 mld SEK (3,5 mld zł). Docelowo, Svenska Marinen (marynarka wojenna Szwecji) może zakupić 4 jednostki A26, które uzupełnią, a następnie zastąpią w linii modernizowane Gotlandy (Kongsberg doposaży Gotlandy, 2015-01-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.