Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wodowanie Alpino

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 16 grudnia 2014

W Riva Trigoso w stoczni Fincantieri zwodowano Alpino (F594), kolejną fregatę typu FREMM.

Alpine budowana jest w Riva Trigoso od lutego 2012. Okręt trafi do odbiorcy na początku 2016 / Zdjęcie: Occar 

Okręt zwodowano na terenie zakładów Fincantieri na północy Włoch. Fregata powstaje na zamówienie Marina Militare (marynarki wojennej Włoch). Trafi do odbiorcy na początku 2016. Kilka miesięcy później jednostka znajdzie się w linii.

Alpino jest piątą z serii dziesięć fregat typu FREMM budowanych dla Włoch. Okręt powstaje w konfiguracji do zwalczania okrętów podwodnych (ZOP). Na jego uzbrojenie składają się m.in. dwie 76-mm armaty morskie Oto Melara oraz lekkie torpedy MU90. Fregata zostanie przystosowana do przenoszenia śmigłowców NH90 NFH (NATO Frigate Helicopter) lub AW101.

FREMM zastąpią w linii eksploatowane od 1982 jednostki typu Maestrale. Okręty będą używane przede wszystkim do patrolowania i ochrony wód morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej Włoch, a także w ramach wielonarodowych operacji antypirackich i antyimigranckich (Rekordowa liczba ofiar na M. Śródziemnym, 2014-08-29).

Poza Włochami na zakup jednostek typu FREMM zdecydowały się dotąd także Francja i Maroko (Próby Provence, 2014-09-29; Fregata Mohammed VI przekazana, 2014-01-31). Przed kilkoma tygodniami pojawiła sie informacja o możliwości sprzedaży Egiptowi co najmniej jednej z fregat budowanych przez DCNS na potrzeby marynarki wojennej Francji (FREMM dla Egiptu?, 2014-11-27). Od kilku lat okręty oferowane są także na rynku południowoamerykańskim (DCNS na Exponaval, 2014-12-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.