Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemcy lobbują w Indiach

Strategia i polityka, Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 28 maja 2015

Niemieckie władze starają się przekonać Indie do zakupu konwencjonalnych okrętów podwodnych ThyssenKrupp Marine Systems.

Minister obrony Niemiec, Ursula von der Leyen, wykorzystała zakończoną dziś trzydniową roboczą wizytę w Indiach do lobbowania na rzecz zakupu przez BNS serii konwencjonalnych OP typ 214 / Zdjęcie: Michał Jarocki

We wtorek z nową misją lobbystyczną udała się do Indii niemiecka minister obrony Ursula von der Leyen. Podczas spotkania z premierem Narendrą Modim i minister obrony Manoharem Parrikarem, szefowa resortu ponowiła ofertę sprzedaży sześciu konwencjonalnych okrętów podwodnych produkcji ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) dla Bhāratīya Nau Senā.

Przedstawiciel TKMS potwierdził w rozmowie RAPORT-wto przeprowadzonej podczas zeszłotygodniowych targów IMDEX Asia, że trwają rozmowy w sprawie sprzedaży Indiom sześciu jednostek typ 214 (IMDEX Asia 2015: Typ 218SG bez tajemnic, 2015-05-21; IMDEX Asia 2015: TKMS kusi Tajów, 2015-05-20). Większość okrętów miałaby powstać bezpośrednio w Indiach, choć pierwsze mogą być zbudowane w Niemczech, co pozwoli uniknąć opóźnień w ich dostawie i wprowadzaniu do służby.

Niemiecka oferta ma zakładać również przekazanie Indiom rozwiązań niezbędnych do wsparcia technicznego okrętów w okresie ich eksploatacji, a także pomoc w przypadku ewentualnej modernizacji. TKMS oferuje także pełen zakres pomocy szkoleniowej dla załóg i personelu obsługowego, a także wsparcie materiałowe, w tym dostawę części zamiennych i dokumentacji technicznej.

Nowe indyjskie okręty podwodne mają być kupione w ramach programu Project 75I (P-75I nie dla MDL, 2015-03-23). Wśród podstawowych wymagań stawianych oferentom wymienia się wyposażenie jednostek w siłownię niezależną od powietrza atmosferycznego. Jednostki mają też być zdolne do przenoszenia i odpalania pocisków manewrujących Brahmos (Udany test podwodnego BrahMosa, 2013-03-20), a także desantowania żołnierzy wojsk specjalnych.

Do najważniejszych konkurentów TKMS należy francuska grupa stoczniowa DCNS, oferująca Indiom jednostki typu Scorpène (INS Kalvari coraz bliżej, 2015-04-07) oraz południowokoreański Hyundai Heavy Industries z okrętami typu Son Won-il, które powstały na bazie niemieckich typ 214 (Hyundai powalczy w Indiach, 2015-01-19). Udział w przetargu zapowiedziały też japońskie Mitsubishi Heavy Industries i Kawasaki Shipbuilding Corporation, z typem Sōryū (Indie potwierdzają zainteresowanie Soryu, 2015-03-30).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra