Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

USS Freedom w Azji już od marca

Marynarka wojenna, 25 lutego 2013

US Navy potwierdziła plany przebazowania do Azji pierwszego okrętu klasy Litoral Combat Ship (LCS), USS Freedom (LCS 1). Dyslokacja ma rozpocząć się 1 marca i trwać 8-10 miesięcy. 

USS Freedom (LCS 1), jako pierwszy okręt nie tylko nowego typu, ale całej klasy, trapi szereg usterek technicznych. Kilkumiesięczna dyslokacja w Singapurze ma pozwolić konstruktorom na ich wyeliminowanie / Zdjęcie: US Navy

Okręt będzie bazował na terenie singapurskiego portu morskiego w dzielnicy Sembawang (LCS w Singapurze, 2012-06-03, Serwis Austala w Singapurze, 2013-01-22). Tego samego, gdzie zlokalizowane jest także dowództwo grupy logistycznej, zaopatrującej 7. Flotę. Celem przebazowania jednostki jest z jednej strony wzmocnienie US Navy w regionie (USA zmieniają priorytety , 2011-12-08, Nowa strategia USA, 2012-06-01). Z drugiej zaś, konieczność sprawdzenia funkcjonowania okrętu w ramach służby operacyjnej.

Z przedsięwzięciem wiąże się szereg kontrowersji. Zdaniem krytyków, okręt nie jest przystosowany do spełniania stawianych mu zadań. Zwracają oni przy tym uwagę na powtarzające się awarie wielu systemów pokładowych, w tym tak ważnych ja napędowy czy zasilania (POGO wzywa do skasowania LCS, 2012-04-24). Były one szczególnie odczuwalne w trakcie zaangażowania jednostki przed kilkoma laty w działania antypirackie u wybrzeży Somalii (USS Freedom płynie ku Somalii, 2010-02-18, USS Freedom przeciwko piratom, 2009-10-14).

W przesłanym przed kilkoma tygodniami do Kongresu raporcie Pentagonu, jego autorzy zwracają uwagę na niski stopień gotowości bojowej jednostki. Chodzi m.in. o nieprzystosowanie dział Mk 110 kalibru 57 mm do strzelania przy dużych prędkościach. Mają one być zbyt wrażliwe na drgania kadłuba okrętu w wyniku uderzania o fale, przez co wyraźnie spada ich celność. Wadliwie działać ma też okrętowy system zarządzania systemami bojowymi, mający nie współdziałać należycie z okrętowymi systemami obserwacji i analizy pola walki.

Obrońcy planów dyslokacji okrętu argumentują z kolei, że jako pierwsza jednostka nie tylko swego typu, ale i całej klasy (LCS współtworzą 2 typy okrętów: monokadłubowe Freedom oraz Indepencende o obudowie trimarana), naturalnym jest, że USS Freedom cechuje się wieloma niedociągnięciami. Pomocne z ich wykryciu oraz usunięciu ma być właśnie sprawdzenie jednostki w trakcie rzeczywistych działań operacyjnych. Argument o niskiej sprawności systemów bojowych USS Freedom jest z kolei kontrowany stwierdzeniem, że głównym zadaniem jednostki poza kurtuazyjnymi wizytami w portach państw sojuszniczych, ma być patrolowanie lokalnych wód oraz misje antypirackie, nie zaś angażowanie się w klasyczne działania bojowe.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.