Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwszy P18N w linii

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 10 września 2015

Po wielu miesiącach oczekiwań marynarka wojenna Nigerii rozpoczęła eksploatację nowego okrętu patrolowego NNS Centenary, typu P18N.

NNS Centenary (F91) oficjalnie przyjęto do służby na początku 2015. W ciągu ostatnich kilku miesięcy nigeryjski okręt przeszedł serię testów morskich i państwowych. Według lokalnych mediów, najwięcej czasu zajęło Nigeryjczykom sformowanie załogi nowego patrolowca / Zdjęcie: MO Nigerii

Przed kilkoma dniami flota Wschodniego Dowództwa marynarki wojennej Nigerii wzbogaciła się o nowy okręt patrolowy, NNS Centenary (F91), typu P18M. Jego podstawowym zadaniem będzie patrolowanie wyłącznej strefy ekonomicznej na Zatoce Gwinejskiej, u wybrzeży stanu Cross River.

NNS Centenary ma wykrywać i zwalczać wszelkie przejawy piractwa lub terroryzmu morskiego, które utrudniają prowadzenie swobodnej wymiany handlowej na wodach okalających Nigerię (Maleje aktywność somalijskich piratów, 2015-07-13). Patrolowiec pomoże także nigeryjskim siłom morskim w walce z plagą kradzieży paliwa i innych surowców energetycznych z państwowych zapasów.

NNS Centenary jest pierwszym z serii 2 nigeryjskich okrętów patrolowych typu P18N, zamówionych od ChRL w kwietniu 2012 (Pierwszy nigeryjski patrolowiec odebrany, 2014-11-28). W najbliższych miesiącach Abudża powinna odebrać drugą z jednostek, przyszłą NNS Unity (F92). Oba patrolowce zbudowano na podstawie projektu chińskich korwet rakietowych typ 056/056A (Jiangdao, Kolejna Jiangdao w służbie, 2015-05-14).

Okręty patrolowe P18N przyjmowane są do służby w wyjątkowo trudnym dla Abudży okresie. Pod koniec sierpnia adm. Ibok Ekwe Ibas, szef sztabu marynarki wojennej Nigerii, poinformował opinię publiczną, że zaledwie połowa nigeryjskich okrętów nadaje się do użytku i jest zdolna do ochrony wód terytorialnych. Pozostałe jednostki są uszkodzone lub od wielu lat oczekują niezbędnego przeglądu naprawczego i modernizacji. Ich remont opóźnia brak funduszy i nadmierna biurokracja (Kłopoty nigeryjskiej floty, 2015-08-31).

Ze względu na brak technicznej zdolności do uruchomienia lokalnej produkcji okrętów, Nigeria musi zamawiać nowe jednostki morskie od producentów z zagranicy (Wodowanie nigeryjskiego Sentinela, 2015-08-12). Nigeryjczycy korzystają również z pomocy wojskowej zachodnich sojuszników, w tym USA. Waszyngton chętnie przekazuje Abudży własne okręty, wycofywane już ze służby w US Navy lub USCG (Drugi Hamilton dla Nigerii, 2015-01-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.