Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

HMS Forth gotowy do wodowania

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 16 sierpnia 2016

W Glasgow zwodowany zostanie nowy brytyjski okręt patrolowy HMS Forth.

Brytyjski okręt patrolowy HMS Forth jest już gotowy do wodowania / Zdjęcie: BAE Systems

W szkockich zakładach BAE Systems trwają ostatnie przygotowania do wodowania okrętu patrolowego HMS Forth, typu River. Jednostka opuściła już halę montażową i została ustawiona przy nabrzeżu wzdłuż rzeki Clyde. Patrolowiec zostanie ustawiony na specjalnej półzanurzalnej barce, która posłuży do umieszczenia go na wodzie.

HMS Forth jest pierwszym z serii 3 oceanicznych okrętów patrolowych typu River, budowanych w ramach 2. transzy (Batch 2). Prace konstrukcyjne zainicjowano w październiku 2014 (Cięcie blach pod pierwszy OPV, 2014-10-10). Okręt powinien wejść do służby w 2017, po zakończeniu prób portowych i testów morskich.

Do 2018 w linii znajdą się kolejne 2 okręty tego typu (Kontrakt na brytyjskie patrolowce , 2014-08-12), przyszłe HMS Medway (Rozpoczęto budowę drugiego OPV, 2015-06-09) i HMS Trent (Stępka pod brytyjski patrolowiec, 2015-10-07). W opublikowanym przed rokiem Strategicznym Przeglądzie Obrony i Bezpieczeństwa (SDSR) rząd premiera Davida Camerona zasugerował możliwość kupna kolejnych 2 jednostek typu River (Brytyjskie zbrojenia, 2015-11-23).

Nowe brytyjskie okręty patrolowe będą miały 90 m długości i 13 m szerokości. Mają wypierać 1800 t i rozwijać 24 w. Zasięg obliczany jest na ponad 9000 km. Zmodyfikowany pokład lotniczy pomieści pojedynczy śmigłowiec Merlin. Brak hangaru uniemożliwi jednak dłuższą eksploatację wiropłata. Uzbrojenie główne patrolowców będzie stanowić 30-mm armata morska.

Nowe jednostki typu River będą pierwszymi okrętami w składzie Royal Navy wyposażonymi w zaprojektowany przez BAE Systems nowoczesny system operacyjny, Shared Infrastructure. Umożliwi on integrację czujników, uzbrojenia i systemów zarządzania okrętu poprzez zastąpienie wielu dużych konsoli przez jedno urządzenie. Zredukuje to ilość części zamiennych, jakie trzeba przechowywać na okręcie i znacznie zmniejszy koszt pracy jednostki przez cały okres jej eksploatacji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.