Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ruszył przetarg na nowe transportowce dla Indii

Lotnictwo wojskowe, 13 maja 2013

Rząd w New Delhi rozpoczął przetarg na nowe samoloty transportu taktycznego. W grę wchodzi zakup 56 statków powietrznych.

Obecnie wojska lotnicze Indii mają w służbie 55 przestarzałych transportowców HAL 748. Ogłoszony przetarg ma na celu wyłonienie ich następców / Zdjęcie: Bharat-rakshak

Decyzja w tej sprawie została podjęta w połowie ub.r. (Nowe transportowce dla Indii, 2012-07-24), a wstępne zapytania rozesłano pod koniec 2012 (Zapytanie o indyjskie transportowce, 2012-11-29. Wśród potencjalnych kandydatów ubiegających się o zwycięstwo są Alenia Aermacchi C-27J Spartan (Montaż pierwszego australijskiego Spartana, 2012-12-19), Airbus Military C295 Pierwsze C295 dla Kazachstanu, 2013-01-17, Egipt zamówił kolejne C295, 2013-01-16) Iljuszyn Ił-214 (Rosyjsko-indyjski transportowiec, 2012-10-12), Lockheed Martin C-130J (Pierwszy C-130J-30 dla Izraela, 2013-03-20, Pierwszy C-130J dla Iraku, 2012-12-14) i Embraer KC-390 (LAAD 2013: Nowe wersje KC-390 , 2013-04-10, Zielone światło dla KC-390, 2013-03-26). Wartość zamówienia to 13 mld rupii (2,4 mld USD).

Pierwszych 16 samolotów ma być dostarczonych przez producenta w stanie zdatnym do lotu i mieć 30% zespołów i elementów wyprodukowanych w Indiach. Pozostałych 40 transportowców zostanie zmontowanych w Indiach. Ostatnie 24 samoloty mają mieć aż 60% części produkcji indyjskiej.

Miejscowi analitycy podkreślają, że jedyny obecnie indyjski producent samolotów – Hindustan Aeronautics Limited – dysponuje wystarczającymi mocami przerobowymi, koniecznymi do montażu transportowców, ponieważ zajmuje się produkcją myśliwców Su-30MKI i Tejas oraz modernizacjami MiGów-29 i Mirage 2000, a w przyszłości będzie odpowiedzialny za licencyjną produkcję wielozadaniowych Rafale.

Z tego powodu przetarg będzie realizowany przez rodzime prywatne przedsiębiorstwo, wybrane przez dostawcę zagranicznego. Po zakończeniu dostaw samolotów dla potrzeb wojska, może ono produkować ten typ na licencji dla odbiorców indyjskich, a nawet na eksport. W efekcie program może być początkiem ekspansji przedsiębiorstw prywatnych, takich jak Tata, Mahindra czy Reliance, na rynku lotniczym.

Oferenci mają 5 miesięcy na złożenie propozycji. Nowe samoloty zastąpią w służbie 55 przestarzałych turbośmigłowych Hawker Siddeley HS 748. Zostały one wyprodukowane na licencji przez HAL, pod oznaczeniem HAL748 / 2M i obecne są używane do zadań szkoleniowych i łącznikowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.