Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni Romeo w Australii

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 05 września 2016

Do Australii przetransportowano ostatni śmigłowiec morski MH-60R.

Ostatni z serii 24 australijskich śmigłowców morskich MH-60R w trakcie załadunku do samolotu C-17A Globemaster III, należącego do RAAF. Operację przeprowadzono na terenie NAS Pax River, gdzie przez ostatnie tygodnie wiropłat poddawany był testom, które miały potwierdzić jego zdatność do lotu oraz potencjał operacyjny. / Zdjęcie: RAN

W ubiegłym tygodniu Fleet Air Arm (lotnictwo królewskiej marynarki wojennej Australii) odebrało ostatni śmigłowiec morski MH-60R. Wiropłat przewieziono do kraju na pokładzie ciężkiego samolotu transportowego C-17A Globemaster III (Australia odebrała ostatni C-17A, 2015-11-05). Załadunku dokonano w amerykańskiej Naval Air Station Patuxent River w stanie Maryland.

Pod koniec lipca Lockheed Martin przekazał US Navy ostatni z australijskich śmigłowców morskich MH-60R (Ostatni australijski MH-60R, 2016-07-29). Przez następne tygodnie wiropłat poddawany był testom, które miały potwierdzić jego zdatność do lotu oraz potencjał operacyjny. Próby realizowali specjaliści amerykańskiej marynarki wojennej i przedstawiciele australijskich sił zbrojnych.

Ogółem RAN pozyskała 24 śmigłowce morskie MH-60R (Australijczycy wybrali MH-60R, 2011-06-16). Wiropłaty nabyto w ramach amerykańskiego rządowego programu Foreign Military Sales (FMS). Pośrednikiem w dostawach była US Navy (RAN przyjęła pierwsze MH-60R, 2013-12-11).

Australijskie MH-60R są przystosowane do wykrywania i zwalczania nieprzyjacielskich okrętów (Romeo odpala torpedy, 2014-07-19), a także prowadzenia operacji poszukiwawczo-ratowniczych, transportu żołnierzy i zaopatrzenia, wsparcia ogniowego i ewakuacji medycznej. Wiropłaty będą stacjonować m.in. na fregatach rakietowych typu Anzac (Pierwsza bliskowschodnia misja HMAS Perth, 2016-06-07) i nowych niszczycielach rakietowych typu Hobart (Postępy w programie AWD, 2016-06-27). Zastąpią wysłużone śmigłowce S-70B-2 Seahawk. MH-60R eksploatowane są przez 725. i 816. eskadry Fleet Air Arm stacjonujące w HMAS Albatross w Nowra na terenie stanu Nowa Walia Południowa


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.