Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

USN odebrała 25. Posejdona

Lotnictwo wojskowe, 08 czerwca 2015

US Navy odebrała 25. morski samolot patrolowy, P-8A Poseidon. Został on dostarczony w ramach 4. transzy produkcji małoseryjnej.

25. amerykański morski samolot patrolowy P-8A Poseidon odleciał w minionym tygodniu z zakładów Boeinga w Seattle do bazy US Navy Patuxent River w stanie Maryland. Pochodzi on z 4. transzy produkcji małoseryjnej. W przyszłym miesiącu rozpocznie się montaż pierwszego seryjnego Poseidona / Zdjęcie: US Navy

Samolot odebrano na terenie zakładów Boeinga w Seattle. Poseidon znajduje się obecnie na terenie bazy US Navy Patuxent River w stanie Maryland. Samolot podporządkowano Air Test and Evaluation Squadron One (VX 1). Będzie służyć do prób zabudowanego wyposażenia oraz szkolenia załóg lotniczych i personelu obsługowego.

Odebrany w zeszłym tygodniu samolot pochodzi z 4. transzy produkcji małoseryjnej (LRIP 4). W lipcu 2013 Waszyngton zlecił Boeingowi rozpoczęcie przygotowań do montażu w jej ramach 13 Poseidonów. Wartość porozumienia wyniosła 2 mld USD (7,4 mld zł). Dostawy P-8A zakończą się latem 2016. Lotnictwo US Navy będzie wówczas dysponować 37 statkami powietrznymi tego typu pochodzącymi z produkcji małoseryjnej (Poseidony na czas, 2015-01-10).

Już w przyszłym miesiącu Boeing rozpocznie prace nad pierwszym seryjnym Poseidonem (FRP). Samolot trafi do US Navy w 2016. Lotnictwo marynarki wojennej USA chce kupić ogółem 122 P-8A, które zastąpią wiekowe P-3C Orion. Samoloty tego typu zakupiły także Australia i Indie (Kolejny P-8I przekazany, 2014-09-11, Pierwsze australijskie Poseidony, 2014-08-26). Patrolowce oferowane są także Wielkiej Brytanii (Londyn wybierze P-8A?, 2015-05-12).

Poseidony wysyłane są w ramach pierwszych misji bojowych do Japonii. Stacjonują na terenie bazy wojsk lotniczych USA Kadena na Okinawie. P-8A patrolują akweny Oceanu Spokojnego, w tym wody Morza Południowochińskiego (Chiński Su-27 zagroził Posejdonowi, 2014-08-22). US Navy zapowiedziała już przebazowanie części samolotów na Filipiny (P-8A na Filipinach, 2015-03-05). W marcu marynarka wojenna USA wystawiła pojedynczego P-8A na targach LIMA, które zorganizowano na malezyjskiej wyspie Langkawi (LIMA 2015: Poseidon debiutuje w Malezji, 2015-03-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.