W ostatnich 4 latach udział Indii w międzynarodowym imporcie uzbrojenia wyniósł 14%. To najwyższy wynik na świecie.
Sztokholmski Międzynarodowy Instytut Badań nad Pokojem (Stockholm International Peace Research Institute, SIPRI) ogłosił, że w latach 2009-2013 import uzbrojenia przez Indie wzrósł o 111% w porównaniu z latami 2004-2008. Państwo to urosło do rangi największego importera nie tylko w Azji, ale na całym świecie, dystansując jednocześnie ChRL i Pakistan (PNS Zulfiquar w Pakistanie, 2009-09-15), które z zakupami na poziomie około 5% ogólnej światowej zajmują 2. i 3. miejsce.
Głównym dostawcą uzbrojenia dla Indii była w minionej 5-latce Rosja (Su-30MKI, AŁ-31FP i Mi-17W-5 dla Indii, 2012-12-25). Import rosyjskiej broni wyniósł aż 75%, znacznie wyprzedzając produkty amerykańskiego sektora zbrojeniowego (7%). New Delhi okazało się również najważniejszym klientem rosyjskiej zbrojeniówki, z zakupami na poziomie 38% (15,7 mld USD rosyjskiego eksportu uzbrojenia, 2014-02-08).
W minionych latachindyjskiimport uzbrojenia koncentrował się przede wszystkim na wzmocnieniu potencjału Bharatiya Vāyu Senā (wojsk lotniczych Indii), w tym zakupach nowoczesnych statków powietrznych, m.in. Su-30MKI (Kolejna eskadra Su-30MKI, 2012-09-26), MiG-29 (Koniec testów indyjskich MiG-29K/KUB, 2012-11-02), czy transportowych C-17 Globemaster III (Indie chcą dodatkowe C-17, 2013-09-11).
Trzeba podkreślić, że udział Indii w światowym imporcie uzbrojenia w podanym przedziale czasowym byłby zdecydowanie większy, gdyby nie korupcja i brak organizacji urzędniczej, skutkujące koniecznością odkładania w czasie przetargów, a także anulowaniem tych już rozstrzygniętych. W związku z powyższym siły zbrojne tego państwa musiały zawiesić plany wprowadzenia do służby i eksploatacji nowych śmigłowców do transportu najważniejszych osób w państwie (Indie zamykają rynek dla AgustyWestlanda, 2014-02-12), lekkich śmigłowców rozpoznawczych i obserwacyjnych (RSH) (IIndie mogą anulować kolejny przetarg, 2014-01-07), czy lekkich 155-mm haubic holowanych M777 (Kolejne opóźnienie M777, 2014-02-25), nie wspominając już o samolotach wielozadaniowych Rafale (Porozumienie w sprawie produkcji Rafale, 2014-03-14).