Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Brytyjskie Poseidony do Arktyki

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 20 lutego 2019

Po wejściu do służby brytyjskie morskie samoloty patrolowe Poseidon MRA Mk.1 rozpoczną wykonywanie lotów w rejonie Arktyki.

Brytyjskie morskie samoloty patrolowe Poseidon MRA Mk.1 będą wykonywać loty w rejonie Arktyki / Zdjęcie: Lt jg Keith Estes, US Navy

O planie skierowania części nowych morskich samolotów patrolowych Poseidon MRA Mk.1 do Arktyki poinformował minister obrony Wielkiej Brytanii, Gavin Williamson, który odwiedził żołnierzy Royal Marines i marynarzy Royal Navy w Norwegii, gdzie ćwiczą wspólnie z lokalnymi sojusznikami. Brytyjskie patrolowce mają wykonywać loty w rejonie Oceanu Arktycznego i monitorować rosnącą aktywność rosyjskich okrętów podwodnych. Warto przypomnieć, że tymi samymi samolotami dysponować będą również wojska lotnicze Norwegii (Norwegia zamawia P-8A, 2017-03-30).

Royal Air Force (królewskie wojska lotnicze Wielkiej Brytanii) mają otrzymać w 2020 dziewięć morskich samolotów patrolowych Poseidon MRA Mk.1 (lokalne oznaczenie zdobywających coraz większą popularność na świecie amerykańskich P-8A Poseidon, Oficjalne oznaczenie brytyjskich P-8A, 2018-08-22) produkowanych przez Boeinga. Brytyjskie patrolowce będą stacjonowały w RAF Lossiemouth w północno-wschodniej Szkocji.

Wiosną ub.r. rozpoczęto modernizację bazy, w tym budowę infrastruktury, która posłuży do przyjęcia Poseidonów, np. centrum operacyjnego, nowych hangarów i budynków do obsługi technicznej. Prace infrastrukturalne mają zakończyć się w 2020, a więc do czasu uzyskania wstępnej zdolności operacyjnej przez P-8A (Rozbudowa infrastruktury dla brytyjskich P-8A, 2018-04-24).

Latem 2015 rząd Wielkiej Brytanii podjął decyzję o zakupie dziewięciu morskich samolotów patrolowych P-8A Poseidon (Zamówienie na kolejne P-8A, 2015-08-30). Patrolowce będą służyć m.in. do ochrony strategicznych okrętów podwodnych typu Vanguard oraz przyszłych jednostek typu Dreadnought (BAE Systems otwiera Akademię Okrętów Podwodnych, 2018-12-07), a także lotniskowców typu Queen Elizabeth (HMS Queen Elizabeth na Pacyfik, 2019-02-12), przed zagrożeniem w postaci np. nieprzyjacielskich okrętów podwodnych (Współpraca brytyjsko-norweska , 2018-05-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.