Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

IMDEX Asia 2015: Skromna oferta Navantii

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 19 maja 2015

Niezwykle skromnie prezentuje się w Singapurze tegoroczna ekspozycja Navantii. Głównym jej elementem jest model śmigłowcowca desantowego Juan Carlos I

Hiszpańska Navantia promuje w Singapurze śmigłowcowce desantowe oparte na projekcie rodzimego Juan Carlos I. Producent upatruje największych szans eksportowych w Indiach. W orbicie zainteresowań są też Indonezja i Malezja, które od kilku lat realizują ambitne programy zbrojeniowe / Zdjęcie: Michał Jarocki

Hiszpański przemysł stoczniowy reprezentowany jest na IMDEX Asia przez Navantię. Producent z Półwyspu Iberyjskiego zdecydował się na zaprezentowanie gościom targów modelu śmigłowcowca desantowego typu Juan Carlos I. Okręt jest eksploatowany przez Armada Española (marynarkę wojenną Hiszpanii).

Producent z Hiszpanii liczy, że rosnące zainteresowanie państw Azji Południowej i Południowo-Wschodniej rozbudową morskich sił wojskowych, zwiększy grono jego potencjalnych klientów. Optymizm Hiszpanów napędza zrealizowany już praktycznie program dostawy dwóch desantowców typu Canberra marynarce wojennej Australii i postępy w tureckim programie wojskowym. Oba państwa zdecydowały się na zakup śmigłowcowców desantowych opartych na projekcie wspomnianego Juan Carlos I (IDEF 2015: Okręt desantowy dla Turcji, 2015-05-08; Wodowanie ostatniej LCM-1E, 2015-04-30).

Największych szans eksportowych Navantia upatruje w Indiach. Marynarka wojenna tego państwa zamierza rozpocząć przetarg na dostawę 4-5 śmigłowcowców desantowych. Hiszpański producent nawiązał już współpracę techniczną z lokalną stocznią Larsen & Turbo Ltd. (Navantia z Larsen & Turbo, 2014-12-27).

Hiszpanie wiążą jednocześnie duże nadzieje eksportowe z programami zakupowymi najbogatszych państw Azji Południowo-Wschodniej, w tym Indonezji i Malezji. Navantia od lat jest aktywna marketingowo na obu rynkach, czego potwierdzeniem była obecność na targach wojskowych IndoDefence 2014 oraz LIMA 2015 organizowanych w Dżakarcie oraz na malezyjskiej wyspie Langkawi.

Wyjątkowo skromna obecność Navanatii w Singapurze zdaje się potwierdzać opinię części komentatorów, że hiszpański producent skoncentruje w najbliższych latach aktywność na południowoamerykańskim rynku stoczniowym. Hiszpanie zawiązali w ostatnich miesiącach serię porozumień o współpracy z lokalnymi stoczniami z Kolumbii (Navantia szuka szczęścia w Kolumbii, 2015-03-26), Wenezueli (Navantia nawiązała współpracę z Cotecmar, 2015-04-14) i Peru (Navantia spróbuje sił w Peru, 2015-01-28). W planach jest też uruchomienie co najmniej jednej spółki joint-venture, która powstanie w Brazylii (Navantia inwestuje w Brazylii, 2015-01-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.