Boeing przekazał wojskom lotniczym Kuwejtu pierwszy ciężki samolot transportowy C-17 Globemaster III.
Zamówiony we wrześniu 2010 (Najdroższy Globemaster?, 2010-09-28), Globemaster III przekazano Al-Quwwat al-Jawwiya al-Kuwaitiya (wojskom lotniczym Kuwejtu) pod koniec ubiegłego tygodnia. Samolot jest pierwszym z serii najprawdopodobniej dwóch, na zakup których zdecydują się władze tego państwa.
Globemaster III, który dotarł do Kuwejtu na tle innych wojskowych transportowców tego typu wyróżnia malowanie. Pokrywa go bowiem nie wojskowy kamuflaż, a takie same barwy, jakie mają cywilne samoloty Lockheed L-100.
C-17 będzie służył do dostarczania pomocy humanitarnej ofiarom klęsk żywiołowych lub też uciekinierom z obszarów ogarniętych walkami zbrojnymi. Można więc podejrzewać, że podczas standardowej eksploatacji samolotu, Kuwejtczycy będą ściśle współpracować z ONZ, koordynującą z reguły procesy pomocowe dla potrzebujących.
Boeing jest w trakcie poszukiwań nabywców ostatnich 15 C-17, które już zostały lub też dopiero zostaną wyprodukowane. Amerykański producent prowadzi obecnie rozmowy z 5-6 podmiotami zainteresowanymi zakupem Globemasterów, z których 2-4 to państwa które do tej pory nie użytkowały tych samolotów (C-17 Globmaster III na półkę, 2013-08-01).
Wśród potencjalnych nabywców C-17 wymienia się m.in. Algierię (Algieria testuje C-17 i A330 MRTT, 2013-05-16) i Singapur. Niewykluczone, że na zakup dodatkowych samolotów zdecydują się również państwa, które użytkują już te statki powietrzne, w tym np. Indie. Bharatiya Vāyu Senā (wojska lotnicze Indii) oczekują obecnie zakończenia dostaw 10 transportowców zamówionych na początku 2012 (Boeing i indyjskie C-17, 2012-02-03, Kolejny C-17 dla Indii, 2013-07-23). New Delhi nie wyklucza możliwości domówienia kolejnych 6 samolotów (Indie chcą dodatkowe C-17, 2013-09-11).
Poza Indiami, C-17 użytkują również takie państwa jak: Wielka Brytania (Siódmy C-17 RAF, 2010-01-06), Australia (Ostatni C-17A dostarczony, 2012-11-23), Kanada (Ostatni Globemaster dla Kanady, 2008-04-04), Katar (Ostatni Globemaster dla Kataru, 2012-12-11), Zjednoczone Emiraty Arabskie (Emiraty kupiły 6 C-17, 2010-01-07) oraz USA (Ostatni C-17 dla US Air Force, 2013-09-13). Samoloty są też eksploatowane przez Skrzydło Ciężkiego Lotnictwa Transportowego (Heavy Airlift Wing - HAW) NATO.